Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel mensen worden er per maand in Nederland dood geschoten? En hoeveel andersoortige moorden worden er hier per maand gepleegd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik mag hopen dat we in Nederland niemand dood schieten :) tenzij de begraafplaatsen vol zitten en de naburige landen nog plek zat hebben.. (Dat laatste was een grapje)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je goed op had gelet had je gezien dat het niet toegestaan is opmerkingen te maken over dit soort dingen. •Kritiek op het taalgebruik en/of de spellingwijze van een ander is niet toegestaan. http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen inhoudelijk lijkt me de tekst geen moeilijke opgave als je gaat om begrijpend lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet "worden er dood geschoten" maar "worden er doodgeschoten" ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou goed, jullie je zin ;) Hoeveel mensen worden er per maand in Nederland -levend- doodgeschten? :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, er staat: "Kritiek op het taalgebruik en/of de spellingwijze van een ander is niet toegestaan." Ik uit ook geen kritiek, ik maak er een grap over. Misschien geen hele goeie (humor was nooit mijn sterkste kant) maar ik keur of kraak het niet af.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat dat er een stuk of 25 a 40 per maand zijn niet alles word vermeldt. En Nederland is groot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een veronderstelling. Er zijn meer moorden als wat men denkt (quest) Nederland telt zo'n 16,5 miljoen mensen. Dus het lijkt dat het er meer zijn als wat een stuk of 8. En zoals ik als zei niet iedere moord word gemeld. Sommige moorden worden wel opgelost maar niet naar buiten gebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alhoewel je geen bron geeft of kunt geven denk ik ook dat het er veel meer zijn dan ca. 7 per maand.

Andere antwoorden (1)

Volgens onderstaande bron worden er per jaar 150 tot 180 mensen vermoord. Dat zijn er dus 12 tot 15 per maand.
39% daarvan wordt doodgeschoten. Dus zo'n 5 a 7 per maand. De rest komt op een andere manier om het leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan haast niet dat het er zo weinig zijn, alhoewel 1 er nog teveel is natuurlijk. Bijna iedere dag lees ik op Nu.nl over schietpartijen met een of meer dodelijke slachtoffers. Hoe komen ze dan aan "maar" 5 tot 7? Die cijfers lijken me onbetrouwbaar alhoewel ze dus toch ook door een onderdeel van Nu.nl geleverd worden.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding