welke instantie moet ik hebben als bij de buren ernstige woningvervuiling is ? de grote dikke vliegen zitten tegen de raam ik denk wel 100

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens een keer aangebeld?

Het beste antwoord

Heb je je buren nog wel gezien de laatste tijd? Ik krijg meteen lugubere gedachten van het idee.

Ik zou ten eerste de buren er zelf eens op aanspreken. Doe het op een nette manier, misschien hebben die mensen problemen. Je hebt zelf ook vast wel eens tv programma's gezien met daarin mensen die een soort vuilverzamelwoede hadden, en op een gegeven moment zo diep in de rommel en problemen zaten dat ze er niet meer uitkwamen.

Maar het is een ernstige zaak dus spreek tot ze want voor je het weet heb jij zelf ook last van ongedierte. En daar kom je niet makkelijk vanaf.

Ten tweede zou ik de woningbouw waarschuwen, die doen echter meestal niet zoveel met 1 enkele klacht, maar wellicht zijn er meerdere buren die ook last hebben.

Dan kan je ook nog de ggd inlichten, die helpen ook met ongedierte bestrijding, vervuiling, milieu en gezondheid e.d.

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

begin bij de gemeente of woningbouwvereniging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In eerste instantie de verhuurder van de woningen. Wanneer je het vermoeden hebt dat er iets ernstig mis is kan je ook de politie inschakelen. Denk daarbij aan overleden dieren of personen. Wanneer er honderden vliegen op het raam zitten is dit geen vreemd vermoeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou denken: neem contact op met de wijkagent. Meestal weten die ook wel of er al eerder problemen gemeld zijn.
Maar eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte ook: heb je die mensen de laatste dagen nog gezien ?
Zo nee dan zou ik geen uur meer wachten om de politie in te schakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eerst de buren aanspreken (voor zover mogelijk).
Kan dat niet of helpt dat niet, dan bij een huurwoning de verhuurder.
Als je redenen hebt aan te nemen dat er iets aan de hand is, zoals een overleden buur, dan de politie.
Vermoed je dat het een structureel probleem met schoonmaken is, dan kan de wbv de GGD erbij halen, die bij ernstige vervuiling de woning kunnen schoonmaken dan wel begeleiding kunnen bieden zodat de bewoner het zelf weer redt.