Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

-Hoeveel afval wordt er per dag, per persoon naast de prullebak gegooit?

Hoeveel afval wordt er per dag ,per persoon naast de prullebak gegooit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Door mij niets in ieder geval!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ik denk niet zo veel
soms gooi ik er wel eens perongeluk wat naast maarja ik moet het wel zelf weer opruimen
(Lees meer...)
14 jaar geleden
In opdracht van het Ministerie VROM heeft SenterNowem onderzoek gedaan naar zwerfafval in Nederland.

Op 22 maart jl. heeft minister Cramer de onderzoeksresultaten gepresenteerd. Vanuit dit dossier heb ik kort even de belangrijkste gegevens geselecteerd voor de beantwoording van de vraag.

"Zwerfafval bestaat voornamelijk uit verpakkingsmateriaal van consumpties: blikjes, flesjes, wikkels en bijvoorbeeld patatbakjes. Ook sigarettenpeuken, kauwgomresten en kranten, folders en tissues slingeren vaak op straat, in parken of langs de weg rond."

"50 miljoen blikjes en flesjes in het zwerfafval terecht komen." (Delen door het aantal inwoners.. dan heb je het nog niet eens over al die andere troep)

De "veroorzakers"
80 procent van de mensen laat wel eens een papiertje of blikje op straat achter. Dat blijkt uit het onderzoek 'Inzamel- en beloningsystemen ter vermindering van zwerfafval'.
Jongeren tussen 12 tot 24 jaar veroorzaken meer zwerfafval dan de gemiddelde Nederlander. Maar ook ouderen veroorzaken zwerfafval: 18 procent van mensen die regelmatig zwerfafval veroorzaakt is 50 jaar of ouder.
Automobilisten, recreanten, rokers en jongeren veroorzaken relatief veel zwerfafval en zijn daarom specifiale doelgroepen bij het Impulsprogramma Zwerfafval.

Voor meer informatie over het onderzoek, kun je de bronvermelding raadplegen.

Toegevoegd na 1 minuut:
*SenterNovem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeveeer 0.2 Kilo aan afval wordt ernaast gevolgd stond ergen op internet !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding