Kan het kwaad als er een verkeerd initiaal op een document staat?

Mijn voorletter is L. Op mijn ID-kaart staat ook netjes een L, maar aan mij gerichte documentatie van andere instanties schrijft mij vaak aan als Mw. I. De bank, zorgverzekering, UWV, belasting, noem het maar op. Af en toe doen diezelfde instanties het wel goed.

Ik vind het zelf niet erg, maar wat zijn de consequenties het zo te laten?

Mijn voornaam is trouwens de meest populaire met een L gok ik, dus daar kan de verwarring ook niet door ontstaan.

Toegevoegd na 14 uur:
Het is echt een i, of anders de eerste kleine L met schreven die ik gezien heb.

Ik heb geen tweede namen of doopnamen en mijn roepnaam is hetzelfde als mijn officiele voornaam. Zoals ik al zei, op mijn ID-kaart staat wel gewoon voornaam: Laura, initiaal: L.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom krijg je dan een I op allerlei post? Dat geef je toch echt zelf ergens op. Hoe sta je ingeschreven? Wat is je doopnaam en roepnaam? Geef jij je roepnaam op ipv je doopnaam/volledige naam? Dat doe je toch echt zelf.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Nou, net alsof instanties nooit fouten maken zeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leonie
leonie Zit hier het probleem niet gewoon? Een hoofdletter of een kleine letter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie toevoeging.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alpha: als het 1 keer fout gaat ja, maar dit gaat vaker fout en dat vind ik wat te toevallig.

Antwoorden (1)

Als er een i staat in plaats van een L dan moet je dat veranderen maar it het verschil in hoofdletter L of kleine letter l dan hoeft dit niet betekent immers hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed overgenomen!