Is er een maximum aan het aantal ziekenhuizen waar je kan lopen?

Ik loop er nou al in flink wat, en waarschijnlijk komt er weer één bij. Is er ook een maximum aan verbonden; bijv. volgens je verzekeraar? Of hangt dat per verzekeraar af?

NB Ik heb mijn verzekeraar al geprobeerd te bellen, maar nadat ik 12 minuten naar een stom deuntje heb zitten te luisteren, had ik er geen zin meer in, ik probeer het later nog eens.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

verzekeringstechnisch lijkt het me van niet.
of je de benodigde behandelingen nu in 1 ziekenhuis ondergaat of dat je ze verspreid over diverse ziekenhuizen ondergaat is lood om oud ijzer.
het ene ziekenhuis heeft soms meer te bieden dan het ander.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +

Andere antwoorden (5)

Zo lang er een medische grond is voor je behandeling, zal de verzekeraar niets tegen een verspliterde behandeling in (kunnen) brengen. Normaliter heeft doorverwijzen naar een ander ziekenhuis een reden die ofwel in de specialisatie van de arts of in de snelheid van behandelen ligt, beide zijn voor de patient zinvol. Een gespecialiseerde arts is ook voor de verzekeraar beter omdat er wellicht een sneller verloop van de ziekte is doordat er eerder met de juiste medicatie wordt begonnen of dat er een zinvolle operatie wordt uitgevoerd. Het is dus meestal minder negatief dan je hier nu doet voorkomen, de patient moet hooguit van hot naar her reizen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee theoretisch niet, maar praktisch wel... Geen enkele zorgverzekeraar limiteert je het aantal ziekenhuizen dat je kunt of mag bezoeken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals het aantal groenteboeren waar jij je appels koopt niet beperkt kan worden, kan dat ook niet bij ziekenhuizen. Als je de behandelingen vergoed wilt krijgen van je verzekeraar, stelt die ook geen beperkingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nog steeds mogelijk. Ook kan het ene ziekenhuis jou weer door verwijzen naar een andere ziekenhuis met meer specialisme.
De ene keer kan het een knie zijn, de andere keer een hernia. Er is dus geen maximum, zolang jij maar verzekerd bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Je kan voor iedere klacht een andere ziekenhuis uitzoeken. Soms is dat wel nodig omdat de kundigheid natuurlijk of uiteraard kan verschillen. Is natuurlijk niet de bedoeling dat je voor 1 klacht bij diverse ziekenhuizen loopt. Dat pikt de zorgverzekering niet.