Indien er heel veel geld ons land uit gaat, bijvoorbeeld voor een goed doel in het buitenland. Heeft dat dan ook gevolg voor onze economie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Iedere euro die niet in Nederland besteed wordt, heeft een negatieve invloed op onze economie.
De volgende vraag is of het een merkbare invloed heeft op onze economie of is die invloed uit te rekenen. Dat hanht van de hoogte van het bedrag af en de € 80 miljoen die we nu aan Haiti schenken zullen we niet merken. Maar de 35 miljard waarmee de regering verschillende banken overeind heeft gehouden, zullen we de eerste 10 jaar wel merken. Vandaar alle discussies over bezuinigen. De aangekondigde tarriefsverhoging van de inkomstenbelasting heeft een directe negatieve invoed op de economie. De bankmanagers worden daarom hartelijk bedankt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, die paar miljoen zijn een druppeltje vergeleken met ons nationaal produkt.
14 jaar geleden
Zoveel geld is het eigenlijk niet als je bedenkt hoeveel miljoen mensen er zijn in Nederland.Dan is het per hoofd van de bevolking niet eens zoveel geld. Bovendien kunnen bedrijven het van de belasting aftrekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De euro,s die de Nederlanders gegeven hebben,die kun je maar een keer uitgeven.
Maar dit heeft geen enkele invloed op de economie.
Maar wel voor het gevoel van de gevers,die wat gedaan hebben voor een medemens.