Alterego's antwoord klopt, maar snars kan ook duiden op een weinig of klein beetje.
Dus begrijp je er weinig van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op http://www.encyclo.nl/begrip/snars vind je verschillende betekenissen van 'snars'. Veel spreekwoorden stammen uit de scheepvaart en daar heeft snars de betekenis: (1) Verdubbeling van de kop van de voorsteven. (2) Schijfklamp aan de steven.
We zeggen nu ook wel ik begrijp er geen biet van of geen zier van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snars betekend niks = Ik snap er niks van .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het Woordenboek der Nederlandsche Taal zegt dat het komt van snars = lange teug, slok:

"Thans nog gewoon in de verbinding geen snars, niet het minste, in het geheel niets."

(RJ)