Kost iets meer maar altijd aan laten staan verhoogd de levensduur van je PC (natuurlijk niet als je dagen weg bent dan zet je hem uit)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het aan laten staan van je PC verhoogt de levensduur niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je het weer beter. Voor jou informatie ik verdien mijn geld met ICT
zondag
14 jaar geleden
Kssst, kssst!
AWM
14 jaar geleden
Oh oh, betalen ze je daarvoor? Je hebt het echt mis hoor.
rose
14 jaar geleden
Och, antwoordman, de meningen zijn daarover verdeeld.
AWM
14 jaar geleden
Meestal wordt hier om feiten en bronnen gevraagd. Zomaar wat roepen kan iedereen.
paulus811
14 jaar geleden
Het maakt mij niet uit wie er gelijk heeft. Wat me wel uitmaakt is WAAROM het de levensduur zou verhogen. Misschien dat ik het dan kan snappen, want momenteel zit ik nog op de lijn met antwoordman.
rose
14 jaar geleden
@Antwoordman: Ik zie van jou ook geen bronnen, geloof ik.
rose
14 jaar geleden
Zomaar wat roepen kan immers iedereen, nietwaar Antwoordman?
Dat lijkt mij niet zo moeilijk te beantwoorden. Uit hoofde van stroombesparen zou ik hem gewoon elke avond afmelden en uitzetten. Laat je hem 's nachts soms aanstaan voor de kaboutertjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het milieu is uitzetten het beste.

Voor je computer spant het erom. Uitzetten en aanzetten stressed de computer(de hardware) welliswaar, maar continue draaien is is ook een zware belasting.

Toegevoegd na 49 minuten:
Kijk ook hier nog eens:

Toegevoegd na 56 minuten:
Moderne computer hebben schijnbaar minder moeite met het altijd aanstaan.

Een harde schijf vind het fijner om niet te stoppen en starten. (1x herstart =~ 72 uur slijtage)

Voor de computer lijkt het beter om hem aan te laten staan. Moet je alleen nog de kosten en het milieu afwegen...

Toegevoegd na 59 minuten:
Volgens de tweede link is het niet zo'n goed idee om hem aan te laten staan.

Toegevoegd na 1 uur:
Naar mijn mening is het toch niet goed voor de processor om continue te draaien. Maar ik hou hier een slag om de arm, wellicht kan de moderne hardware er beter tegen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ook leuk: PC altijd aan laten staan kost miljoenen
14 jaar geleden
Uit zetten is het beste voor je pc en voor je portemonnee.. en zo ;) maar goed moet iedereen zelf weten.. ik zet hem iig uit als ik er niet achter zit haha anders staat ie helemaal dag en nacht aan,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets wat aan staat verbruikt energie.
Iets wat niet aan staat verbruikt geen energie.
Dus ik zet hem s,avonds gewoon af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke discussie!
Aanvullend op het vorige:
Ik zou me ook nog voor kunnen stellen dat geregeld opnieuw opstarten beter is voor je systeem, omdat alles dan weer eens gereset wordt. Als je alsmaar door draait, krijg je volgens mij steeds meer 'verstoppingen' op je systeem als je wat slordige software draait.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 's nachts aan het downloaden bent dan heb je wel een goede reden om hem aan te laten. Iemand zei ooit tegen ons dat je beter je computer altijd aan kunt laten, maar weer iemand anders beweerde het tegendeel. Ik zet hem 's nachts meestal in de slaapstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In prencipe maakt het niet zo veel uit of je computer elk avond uit zet of aan laat staan. ik laat meestal op slaapfunctie mijn lepi aan. Kost bijna niks als die elk avond aan staat. misschien 20 euro meer per jaar. Het is net zo hoe jij wilt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
economisch gezien aanlaten staan, scheelt je in aanschaf van een nieuwe computer als je oude kapot gaat.
maar ik denk dat het beter is voor het mileu als je hem uitzet, waarom ik dit denk is omdat het ook zo kan zijn dat als je een nieuwe computer fabriceert dit heel veel CO2 productie 'kost'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afsluiten
geen energie-verbruik als je slaapt
het opstarten is dan voordeliger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles heeft een levensduur en dus geldt dat hoe langer iets aanstaat des te eerder de grens bereikt is. En is daar ook het stroomverbruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit ook altijd een lastig ding. Ik doe vaak een paar nachten op slaapstand en dan weer is een paar nachten helemaal uit. De oplader haal ik er wel altijd uit, ook uit stopcontact.