Zijn mensen die wiet roken of truffels eten minder vatbaar voor media manipulatie en propaganda?

Ik zag eens een documentaire over media manipulatie, met name in Amerika bij bijvoorbeeld een zender als Fox News. Veel dingen die ze laten zien zijn gemaakt om de publieke opinie onbewust te sturen, door bijvoorbeeld in een oorlogsgebied kindertjes met Amerikaanse vlaggetjes door de camera te laten lopen.
Ik vraag me af of mensen minder vatbaar zijn voor dit soort manipulatie als ze wiet roken of geestverruimende middelen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Ik denk het wel omdat er al vanaf het begin wordt ingepeperd dat frugs ongelovelijk slecht voor je is. Door het toch te proberen merk je dat het wel meevalt. En ga je dus niet meer alles geloven wat er in de media verteld wordt

Greetz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit heeft zich in de 2e wereldoorlog bewezen. Duitse soldaten kregen drugs toegestopt om het moraal hoog te houden, tegen angst en tegen verschrikkelijke gebeurtenissen. En helaas heeft dit goed geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan misschien wel zijn dat ze er 'tijdelijk' minder vatbaar voor zijn.Feit is dat je niet steeds onder invloed kan zijn,en dat de naweeën van drugs soms heel verschrikkelijk zijn.
Mensen die wiet roken worden gemanipuleerd door een handvol mensen en drugdealers die zeggen dat wiet roken geen kwaad kan.
De realiteit bewijst het tegenovergestelde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh? da's weer nieuw... zeg, mogen wij die bewijzen ook even zien? want ik ken een hoop mensen die weten dat wiet "slecht" is, maar zodra je gaat vragen naar feiten, bronnen en argumenten, dan hoor je ze niet meer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bevindingen van studies waren onder andere dat „het actieve bestanddeel van marihuana — een cannabinoïde dat bekendstaat als THC — resulteert in hetzelfde biochemische sleutelgebeuren dat afhankelijkheid van andere drugs schijnt te versterken, van nicotine tot heroïne: een vrijkomen van dopamine in een deel van de hersenen waar een ’beloning’ wordt ervaren”, hetgeen de gebruikers keer op keer doet terugkomen voor meer. Wanneer men na langdurig marihuanagebruik stopt, stijgt in de hersenen de concentratie van een andere stof, een peptide dat wordt aangeduid als corticotropine-vrijmakende factor (CRF). CRF is in verband gebracht met de emotionele stress en angst die volgen op stoppen met opiaten, alcohol en cocaïne. Elk jaar zijn honderdduizenden mensen mensen die zich moeten laten behandelen voor marihuanaverslaving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
„Beweringen dat marihuana onschadelijk is, zijn ook ondermijnd door een nieuw rapport dat waarschuwt dat de drug krachtiger wordt en op lange termijn tot ernstige schade aan de gezondheid kan leiden”, bericht de Londense Independent.
Professor Heather Ashton van de Newcastle University (Engeland) zegt: „Marihuana beïnvloedt bijna elk stelsel van het lichaam en verenigt veel eigenschappen van alcohol, kalmeringsmiddelen, opiaten en hallucinogenen in zich.” Het is bekend dat de drug de rijvaardigheid ernstig belemmert. Marihuana kan ook acute geestesziekte, waaronder schizofrenie, veroorzaken, brengt vijfmaal zoveel schade toe aan de longen als sigaretten, kan zeldzame vormen van keelkanker veroorzaken, en kan bij sommige jonge gebruikers leiden tot een dodelijke hartaanval. In de jaren ’60 bevatte een marihuanasigaret meestal 10 milligram THC, een chemische stof die de hersenen beïnvloedt. „Nu het kweken van planten verder ontwikkeld is, kan een stickie 150 mg bevatten, en wel 300 mg als er hasjolie aan toegevoegd is”, legt de krant uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5 jaar later... wiet word steeds meer legaal, er is bewezen dat wiet niet slecht voor je is, geen teer etc. ;)
Propoganda is de meest extreme manier om mensen over te halen m.b.t overtuigingen.
Harddrugs versterkt je emoties en ik denk dat het voornamelijk aan de persoon zelf ligt.
Als je van nature een zachte en lieve persoonlijkheid hebt ben je hier minder kwetsbaar voor wanneer je in aanraking komt met propoganda.
Mensen die makkelijk te overtuigen zijn (en die harddrugs hebben gehad), zijn hier wel makkelijker door te beïnvloeden.