Wie was het eerst op de aarde dieren Of mensen en hoe zijn dieren en mensen op de aarde gekomen

Wat was er eerder dieren of mensen en hoe komen ze op aarde

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

ik ben een gelovige dus ik geloof dat god de mens heeft geschapen en daarna de dieren.

Toegevoegd na 8 minuten:
foutje eerst de dieren en toen de mens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan mag je de Bijbel wel eens beter lezen. Genesis 1:25 en 1 26 laten over de volgorde geen twijfel bestaan. 25 God maakte alle soorten in het wild levende dieren, al het vee en alles wat op de aardbodem rondkruipt. En God zag dat het goed was. 26 God zei: ‘Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt.’
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
foutje van mij! ik weet het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, ik was er zelf ook even over aan het nadenken toen ik de vraag zag, maar toen bedacht ik me dat het het volgens de Bijbel op die volgorde was gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt!!!! thanx mlodewijk ;)

Andere antwoorden (6)

Mensen stammen af van de apen en omdat een aap een dier is..
Dieren dus

Toegevoegd na 3 minuten:
en bij de vraag hoe.
Heeft Darwin gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen zijn pas heel laat ontstaan.
Eerst was er de amoebe, door evolutie zijn daar andere wezens uit ontstaan.
Na heel veel geëvolueer zijn daar weer mensen van gekomen.

Dus: dieren waren er eerst.
Al helemaal als je je bedenkt dat mensen van apen afstammen, dan moesten er toch zeker wel eerst apen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de evolutietheorie waren er eerst dieren daarna pas mensen. De dieren zijn weer ontstaan uit eencelligen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL jouw plaatje zet je wel aan het denken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, de evolutie is nu aanbeland bij mensen die achter de PC vragen op goeievraag.nl aan het beantwoorden zijn ;-)
En mocht je de voorkeur geven aan het scheppingsverhaal boven Darwin, dan schiep God pas op de 6e dag de mens en toen was de aarde al vol met allerlei beestjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, inderdaad !+1
Eerst waren er eencelligen, daarna planten en dieren. En de mens is ook een dier...
14 jaar geleden
Alle levende dingen zijn op onze aarde gekomen door een langzaam geleidelijk proces van Evolutie. Naar mijn inschatting heb je er nog nooit van gehoord dus zal ik het even kort uiteenzetten. Evolutie is een theorie die is bedacht door Charles Darwin. Je kan evolutie vergelijken met het fokken van dieren. Alle nakomelingen van dieren zijn anders als je een bepaalde eigenschap wil fokken doe je het als volgt: Je zoekt de de dieren uit met de eigenschap die je wilt hebben en fokt daar mee op voort. Die dieren krijgen nageslacht met hetzelfde eigenschap daar zoek je weer de beste van uit en zo ga je door tot je het ultieme beest hebt gevonden met exact de eigenschap die jij wilt. Bijvoorbeeld als je een koe wilt die veel melk geeft dan dan fok je de hele tijd door op de koeien die de meeste melk geven zo krijg je koeien die steeds meer melk gaan geven to ze zo de perfecte "melkfabriek" worden. Hetzelfde geldt voor in de natuur. Echter daar hebben we geen menselijk hand die selecteert op wat een goede eigenschap is maar gaat het door natuurlijke selectie. Dit houdt vrij simpel in dat dieren die beter zijn aangepast aan hun omgeving meer kans op nageslacht hebben. Je kan je daarmee voorstellen dat dit betekend dat heel langzaam de dieren zich steeds beter aanpassen aan hun omgeving. Het begon met eencellige-wezens die over miljoenen jaren steeds complexer werden en het uiteindelijke resultaat is de mens. Uit de eencellige wezens kwamen de vissen, uit vissen de reptielen, uit de reptielen de kleine zoogdieren, de kleine zoogdieren evolueerde later in apen, de apen evolueerde in de mens. Je moet je voorstellen dat dit zo'n traag proces is dat je, er eigenlijk niets bij voor kan stellen het is een proces dat miljarden jaren heeft geduurd en met tijd werd het leven op aarde steeds complexer en diverser.

Toegevoegd na 1 minuut:
Antwoord op je vraag eerst waren de dieren er en daarna de mens. Maar dat had je hopelijk al uit mijn verhaal gededuceerd.