Niet erg betrouwbaar, omdat de politiek niets anders is als winnen voor de eigen partij. Er zijn maar weinig resolutie`s die gezamenlijk worden genomen. Jouw zelfvertrouwen is het goede fenomeen die je bezit. Vertrouw de ander, als je denkt te weten dat het goed is. Immers als je vanuit je zelfvertrouwen geen vertrouwen geeft wordt onze samenleving een zooitje. Sommige mensen zoeken de èènsgezinsheid binnen een politieke partij ze conformeren met de strekking maar zelden het ideaal In deze tijd snakken de mensen naar idealisme herkenning in de ander en charisma in leiderschap en dit is helaas binnen de regering niet aanwezig. De politiek zou een afspiegeling moeten zijn van het volk maar de politiek vertrouwd zich zelf en de partij niet, het is de grote reden waarom wij niet meer in de politiek geloven. Betrouwbaarheid is een gevolg uit vertrouwen. Groetjes Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Voor mij is die niet echt betrouwbaar, heb er weinig vertrouwen in. Ze maken allemaal gebruik van leugens en loze beloften. Persoonlijk zie ik het meer als allemaal kleine eenmansbedrijfjes.
Maar ja, ik ben een zwartkijker als het om politiek gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Retorische vraag? Het lijkt mij gezond elke overheid te wantrouwen. Niet dat je in een hutje op de hei moet gaan wonen, ik vertrouw wel op het functioneren van dagelijkse dingen. Maar als puntje bij paaltje komt kiest de overheid altijd voor het 'raison d'état'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Machtscentra zijn nooit te vertrouwen; macht corrumpeert en voor iedere overheid geldt 'eigen fluweel eerst'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is al moeilijk genoeg om 1 persoon te vertrouwen, dus hoe betrouwbaar kun je de overheid noemen met allerlei soorten organisaties, regels en systemen, machtsposities en zoveel verschillende soorten mensen met allemaal een eigen belang.

Ik kan de betrouwbaarheid moeilijk weergeven in percentages, maar persoonlijk heb ik mijn gezonde bedenkingen bij deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De overheid is niet betrouwbaar. Dit komt door de bureaucratie die er in bepaalde fase van de overheid regeert. En bij de ene overheid zal het allemaal minder lijken dan bij de andere. Maar dat jouw gegevens langs vele bureaus en computers gaat is een zeer zorgelijke situatie. En om je even een indruk te geven. Alleen het EPD is voor 1 op de 5 mensen van de werkende bevolking gewoon open toegankelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er vanaf wie wij Nederlanders als volksvertegenwoordigers kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor wie betrouwbaar?...

Wist je dat de slechtste misdadiger zijn kameraden niet verraadt? Dat hij dus zeer betrouwbaar is voor zijn vrienden?

De Nederlandse overheid zorgt voor zijn vriendjes, daarin zijn ze heel erg betrouwbaar... Maar als je niet het vriendje bent, wat dan?
Wat doet een slechte misdadiger met hen die hem in de weg staan?

Het hangt er dus maar van af waar jij staat, of de Nederlandse overheid betrouwbaar is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn zeer transparant, zoals dat hoort in een democratie. Maar betrouwbaar is ook maar een waarde-oordeel. Zij die op Geert Wilders stemmen, zullen de overheid niet betrouwbaar vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook de overheid bestaat uit mensen
en die hebben dus allemaal verschillende standpunten
Dus moeten zij onderhandelen, eerst met elkaar in de partij
en dan tussen partijen onderling.
Dus levert dat soms een inconsistent beeld op.

Maar hoe zou het anders moeten?

1 man (waarschijnlijk) die zijn eigen zin erdoorheen duwt? Dan heb je heel erg veel duidelijkheid, als dat het criterium is. En de man hebben we ook al beschikbaar.

Ik vrees dat we daar NIET beter van worden

Churchill zei al:
Democratie is geen goed werkend systeem. Maar er is GEEN BETER werkend systeem!