Mijn vriendin en ik (ik nl zij Indonesië) gaan binnenkort trouwen en willen in nl werken voor een paar jaar. Hoe kun je dit het beste aanpakken?

Alleen als er een dubbel paspoort mogelijkheid is wil ze wel inburgeren maar niet haar Indonesische paspoort inleveren voor een Nederlandse.
We willen hier een paar jaar cashen om vervolgens weer in Bali te leven.
Binnenkort trouwen we op Bali en niet in nl.
Ik ben 31 zij is 33.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Of ze hier kan komen werken en leven hangt vooral van jou af. Je bent oud genoeg (ouder dan 23), maar je moet ook genoeg verdienen om haar te onderhouden, voordat zij hier mag komen (ongeacht het plan dat zij hier gaat werken).

Jij zal dacht ik minstens 130% van het minimuminkomen moeten verdienen, hoewel dat geen onmogelijke eis is, moet je dus al wel een baan hebben met een enigzins redelijk inkomen (alhoewel 130% minimumloon niet zo heel veel is).

Ik vermoed dat zij haar nationaliteit niet zal verliezen (jij niet iig) als ze met je trouwt, maar je doet er goed aan om te informeren bij de lokale authoriteiten en navraag te doen bij een gespecialiseerde advocaat.

Ik lees net overigens dat de inkomenseis gedeeltelijk vervallen zou zijn, maar dat durf ik daarom niet meer te zeggen.