Er worden 0- 25 locaties een per veiligheidsregio versoepeld om de ruimte die er is te benutten en ouderen bezoek te laten ontvangen. Daarna wordt er gekeken of dat kan worden uitgebreid in Nederland.
0- 25 is natuurlijk 25
Toegevoegd op 08 mei 2020 20:29: tekst
ronron1212
3 jaar geleden
Op maandag 11 mei wordt begonnen met versoepeling van de bezoekregeling in 25 verpleeghuizen: 1 verpleeghuis per veiligheidsregio. Het is een test, als mogelijk begin naar een 'normale' situatie.
Er mag 1 vaste bezoeker per bewoner komen. Als de proef goed uitvalt dan volgt op 25 mei een verruiming van het aantal verpleeghuizen.
Het gaat niet om 'verzorgingstehuizen'; dat woord is niet genoemd door minister De Jonge.