Pakketje bezorgd bij buren maar zij doen nooit open. Waar heb ik recht op?

Ik heb iets gekocht op abercrombie.nl en dat was dus vorige week donderdag. Op maandag werd het bezorgd bij 10 nummers verder en tegenover mijn huis. En ze hadden geen briefje achter gelaten. Dus heb ik gemaild. Inmiddels is het al zaterdag maar nogsteeds niemand thuis of die open doet. Heb ik recht op een vergoeding ofzoiets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.6K
Cryofiel
11 jaar geleden
Die buren kunnen op vakantie zijn gegaan direct nadat ze het pakketje hebben aangenomen van de bezorger. In dat geval zul je moeten wachten tot ze terug zijn. Ze kunnen ook bang zijn om de deur open te doen als het buiten donker is. Als dat het probleem is, moet je overdag aanbellen. Tenslotte is het mogelijk dat ze niet open durven doen voor een onbekende, maar wel voor een bezorger die als zodanig herkenbaar is. Als dat zo is, zou je de postbezorger kunnen aanschieten als hij de volgende keer in jouw straat is, hem het geval uitleggen, en hem vragen of hij bij die mensen wil aanbellen (en jij staat dan achter een struik zodat die angstige mensen jou niet zien).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een vervelende situatie, en met twee rare kanten aan de zaak:
de bezorger had een briefje door jouw brievenbus moeten doen over het adres waar het bezorgd werd (lijkt me dat de bezorger hier echt een fout heeft gemaakt)
én ik vind het raar dat de "buren" het pakje niet naar jou toe brengen. Als bij mij een pakje voor de buren wordt bezorgd geef ik dat pakje toch zo snel mogelijk aan de rechthebbende??
Heel raar!!!
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik vermoedde al zoiets. Ik had dus gelukkig zo'n track en trace code ontvangen waar stond dat er al getekend was maar niet door mij. Dus even snel gemaild. En hadden ze afgeleverd aan de 'buren' omdat ik niet thuis was. Tja...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij geen briefje hebt gekregen dat ze het ergens anders hebben afgeleverd. Dan klopt het niet.., elke maatschappij laat een briefje achter. Dit lijkt op ontvreemding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heuj! Foetsie €86!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus in principe zou ik aangifte moeten doen als ik vermoed dat er ontvreemding plaatsvindt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een klacht indienen bij het bezorgbedrijf dat je het pakje nog steeds niet hebt ontvangen ondanks dat er staat dat het geleverd is,laat het bedrijf uitzoeken waar het is gebleven want jij hebt er niet voor getekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klachten e-mail gestuurd, toen kreeg ik een no-reply e-mail dat ze mij de volgende werkdag zouden terugmailen. Niet gebeurt.. Pff
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou hier je klacht neer zetten,wie weet reageren ze dan wel. http://www.klacht.nl/dpd/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
E-mail gekregen, en er werd gewoon herhaald dat ik het maar zelf moest gaan uitzoeken..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zou ik niet mee akkoord gaan.
Je kunt contact opnemen met het bedrijf waar je het gekocht en betaald hebt en zeggen dat je het niet hebt ontvangen of contact opnemen met de consumentenbond. http://www.consuwijzer.nl/hoe-dien-ik-een-klacht-in?gclid=CO-6p7GN77QCFbMbtAodlGMAEg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik lees veel klachten over pakketbezorging vab dpd.
Het beste kun je in het vervolg erbij vermelden dat je niet wilt dat het pakket door dpd bezorg wordt,doen het bedrijf dit toch,dan wordt het pakket niet geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jammer dat ik mijn reactie niet kan bewerken.
vab=van
bezorg=bezorgd
doen=doet

Antwoorden (1)

Nee, als jij niet wilt dat het elders bezorgd wordt moet je vragen of de afzender dat op de verpakking zet. De postbode is gerechtigd om het elders te bezorgen. Wat je ook had kunnen doen is op je deur een briefje plakken met de tekst: als er niemand thuis is geen pakketjes bij buren bezorgen.

Voor nu: gooi een briefje in de bus bij die mensen en vraag ze jou het pakketje te geven of te bellen als ze thuis zijn (tel nr opschrijven) en jij niet thuis bent om een afspraak te maken.

Toegevoegd na 45 seconden:
Hoe weet jij eigenlijk waar het bezorgd was als ze geen briefje hebben achtergelaten en wie heb je nu precies gemaild?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had DPD nog gemaild. Maar het was eigenlijk best wel onrealistisch.