mag je in februari stoppen met mbo zonder een jaar kwijt te zijn?

voor het hbo geldt dat als je voor februari besluit te stoppen, je niet een jaar kwijt bent. geldt dit ook voor mbo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
aan studie financiering en ov, die heb je als je op het hbo stopt voor februari nog steeds, je bent dan niet een jaar kwijt aan giften
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in augustus/september bent begonnen ben je inderdaad niet een jaar kwijt, maar een half jaar sowieso :P
Als je opleiding stopt met stufi dan krijg je toch een boete? Ik weet er zelf niet veel van want ik krijg geen stufi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het HBO geldt, dat als je voor 1 februari je studiefinanciering stopzet en stopt met je studie dat de stufi die je al hebt ontvangen omgezet wordt tot een gift. Dit is echter maar 1x mogelijk en is bedoelt voor mensen die een verkeerde studiekeuze hebben gemaakt. Dit geldt ook op het MBO, het gaat er meer om wanneer je je studiefinanciering stopzet.

Antwoorden (1)

In februari niet meer, maar in januari nog wel, als dit tenminste de eerste keer is dat je studiefinanciering krijgt voor een MBO-opleiding.
De 1 februari-regeling:
"Prestatiebeurs wordt gift
Stop je in je eerste jaar vóór 1 februari met je studie en heb je een prestatiebeurs? Dan kun je een verzoek indienen om je prestatiebeurs van dat studiejaar om te laten zetten in een gift.
Voorwaarden regeling

Je kunt dit verzoek alleen indienen als je dit studiejaar voor het eerst:
een opleiding op niveau 3 of 4 hebt gevolgd
een prestatiebeurs voor een mbo-opleiding hebt gekregen

Je mag de rest van het studiejaar geen prestatiebeurs meer aanvragen voor een opleiding op niveau 3 of 4 (beroepsonderwijs) of voor een opleiding in het hoger onderwijs. De tot februari ontvangen maanden tellen mee als verbruikte studiefinancieringsmaanden in het beroepsonderwijs. Je kunt in het beroepsonderwijs maar één keer gebruikmaken van deze regeling."