Wat kun je doen, om er zeker van te zijn, dat je een brief echt ontvangt?

Door het verdwijnen van de postbodes, worden bepaalde adressen slecht bezorgd.
Bijvoorbeeld: een aantal postbussen staan naast elkaar, maar de laatste niet, want die is van een huis om de hoek.

Het kan dus om een begrijpelijke vergissing gaan.

Maar soms is zo'n vergissing -verkeerde bezorging dus- heel pijnlijk. Verzekeringspapieren die niet aankomen, bankafschriften bij de verkeerde, een brief van de advocaat precies bij het verkeerde adres bezorgd.

Dat risico moet worden voorkomen. Hoe is dat te regelen?
Ik denk even niet aan een postbus.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tegenwoordig wordt een versie van de betreffende inhoud vaak online verstuurd. Je kan dus met de desbetreffende verzenders afspreken dat ze jou online contacteren en dan kan jij die briefwisseling uitprinten of online terug zenden. Bankafschriften kan je zelf uitprinten via de pc of aan de automaat van jouw bankkantoor. Dat is een keuze die je zelf maakt. Je kan contact opnemen met het plaatselijk postkantoor en duidelijk aangeven waar jouw post terecht dient te komen. Zorg dat men deze informatie ook duidelijk doorgeeft als er een vervanger ingezet wordt. Je kan dus heel wat zelf ondernemen om alles in de juiste bus te laten glijden ;-) Succes ermee!

Vragen om een brief met aantekening,dus aangetekend laten versturen.

post bezorgen blijft mensen werk, en mensen maken nu eenmaal fouten. kan me voorstellen dat postbezorgers/postbodes vaak ook niet weten dat een bepaald huisnummer net om de hoek licht. ik zou gewoon een bordje bij die brievenbussen hangen met daarop huisnummer x is om de hoek. (wel even overleggen met de eigenaar van de brievenbus natuurlijk)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100