Hoe krijg ik het gevoel van 'gelukkig zijn'?

Ik weet dat je het zelf moet doen om gelukkig te zijn. Voorheen wilde ik altijd maar verhuizen omdat ik me niet thuis voelde ergens. Het huis waar we nu wonen is ook het huis waar we nu het langste wonen. Maar helaas het gevoel komt terug. Als ik dan op tv kijk dan hoe mensen wonen krijg ik helemaal het gevoel....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je er een gewoonte van gemaakt om te bedenken dat je niet gelukkig bent? Steeds veranderingen aan moet gaan?

Gedachten zijn zo krachtig!
Probeer elke dag tegen je zelf te zeggen;'Ik bén gelukkig in mijn huidige situatie/huis!'

Je kan zelf dingen creeëren met je gedachten als je het vaak genoeg denkt.

Tip; boek; Gedachten worden dingen. (Bol.com)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga er eens aan werken!

Andere antwoorden (9)

Je moet eerst uitzoeken wat voor jouw gevoel hoort bij ´thuis´.
Wat hoort voor jou bij gelukkig zijn, wat is geluksgevoel.
Als je dat herkent kun je dingen in je huis erop aanpassen en het geluksgevoel in jezelf de kans geven gehoord te worden (je herkent het immers).

Zoek dus in jezelf, stel jezelf de vragen en wacht rustig tot de antwoorden bovenkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weer gelukkig te zijn dat je een dak boven je hoofd hebt en alles kan betalen wat nodig is? Ja wat een heerlijk gevoel is dat he?Wat voel je je dan weer gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoek het geluk wat meer in jezelf, in kleine dingen.
we leven niet allemaal groots en meeslepend.
het is een goede oefening dagelijks even terug te kijken op de dag, en een paar dingen te benoemen die leuk en fijn waren.
wat je huis betreft, ga eens snuffelen bij de xenos of een dergelijke winkel, en verwen jezelf met wat leuke snuisterijtjes.
een paar nieuwe kussens bijvoorbeeld kunnen je kamer al een totaal nieuwe look geven.
Rieneke1
14 jaar geleden
Geluk is een werkwoord. Je moet het doen!
Geluk is een keuze. Je kiest iedere dag weer of je gelukkig wilt zijn!
Geluk vind je niet in materie noch in een persoon. Zij kunnen je slechts tijdelijk een gelukkig gevoel geven.
Geluk is niet tastbaar en je kunt het ook niet zoeken.
Geluk is het volledig accepteren van jezelf en je leven hoe zwaar dat soms ook is. Als je tegen jezelf kunt zeggen; ik ben tevreden met mijn leven, dan voel je je gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Claudiatje,
Als je helemaal ongelukkig wordt als je ziet wat een ander allemaal heeft, zou je jezelf iets minder kunnen tergen door wat minder op TV naar mensen met perfecte huizen te kijken, wat minder door woonbladen te snuffelen, ophouden met de makelaarskrantjes in de gaten te houden, een ja/nee sticker op je deur te plakken, kortom: zorg dat je wat minder van die prikkels hebt....
Tel je zegeningen en pluk de dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn dromen, die je nastreeft. Ik heb ervaren dat, naarmate de leeftijd vordert, je eerder tevreden bent met hetgeen je hebt. Misschien is het wel acceptatie, je accepteert dat je alles kunt krijgen wat sommige anderen hebben. Hoe meer je er in berust, hoe gelukkiger jij je voelt.
14 jaar geleden
Doe mee met het project De Gelukswijzer van de Erasmus Universiteit in samenwerking met de zorgverzekeraars Univé, VGZ, Trias en IZA. Je kunt je eigen geluksdagboek samenstellen en inzicht krijgen in je eigen geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees je er van bewust dat een gelukkig gevoel niet van buiten komt, maar van binnen. Je zult het zelf op moeten wekken. Situaties, materiële zaken en andere mensen hebben uiteraard een grote invloed op jouw geluksgevoel, maar uiteindelijk is het de manier waarop jij hiermee omgaat die bepaalt of jij je wel of niet gelukkig voelt.

Dat betekent niet dat je je schuldig moet voelen wanneer jij je regelmatig ongelukkig voelt. Het kan namelijk heel goed zijn dat jouw persoonlijke situatie moeilijker en complexer is dan die van andere mensen of dat jouw emoties wat minder gunstig functioneren dan bij de meeste mensen. Probeer uit dit idee van eigen invloed wel een zekere motivatie te halen. Jij hebt invloed op je eigen geluksgevoel. Door je hier van bewust te zijn en wat tijd en energie te steken in gelukkig worden, kun je je ook daadwerkelijk gelukkiger gaan voelen, zodat je een leuker en beter functionerend mens wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Accepteer alles zoals het is en als het je lukt, zeg ik je dat je geluk zult ervaren zolang je dat kunt accepteren...

Accepteer dat dit huis het beste is voor jou NU...