Wat is de meest gebruikte kleur?

En bestaan enorm veel kleuren maar welke kleur wordt het meest gebruikt waardoor je hem veel tegenkomt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel de gebruikte kleur in materialen, dingen of voorwerpen die je in het dagelijkse leven tegenkomt en/of gebruikt.
Geen kleuren van de natuur.

Antwoorden (18)

Ik schat: Wit (en zwart)... Zijn in feite natuurkundig geen kleuren, maar in de natuur (lees wereld) wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'wit is geen kleur zwart is alle kleuren tesamen
Dat zal zwart zijn, wat eigenlijk zeer mat donkerblauw is tel daar al het andere blauw versies bij op en je komt een heel eind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Guidance zie al dat je er de balle verstand van hebt. Als oud graficus zeg ik je dat zwart zeer donkerblauw is (mat). Als je hiemee in een compleet afgesloten ruimte gaat staan waar dus geen licht doordringt en je kijkt naar het voorwerp (wat je overigens niet kan zien) zie je zwart. Geloof je het niet vraag het aan iedere graficus.
Ik vermoed Rood.. deze kleur komt veel voor bij geboden en aanduidingen in het verkeer, reclames, enz... in het algemeen valt deze kleur ook erg goed op..

Ik Gok op Rood...

Toegevoegd na 41 seconden:
tenzij je de hele natuur bijrekent, dan is het ongetwijfeld groen..

zwart en wit zijn geen 'kleuren'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het wisselt nog wel eens,
maar vaak is het oranje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten behoeve van wat? De meest gebruikte 'kleur' is wit. Kijk maar naar de muren en plafonds van huizen. Naar computerschermen als ze aanstaan, naar de bladzijden van boeken. Als mensen verf gaan kopen, doen ze dat meestal in de teint 'gebroken wit'.
14 jaar geleden
Rood,wit en blauw.. kleuren van Nederland ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
groen voor planten ,blauw voor water en lucht. deze maken de meeste kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rood, geel en blauw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op aarde: Groen.
In het universum: ? Ik gok op zwart, al is dat natuurlijk geen échte kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens omhoog, de hele hemel/lucht is blauw..........

(of soms grijs natuurlijk helaas)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wisselt sterk. Maar wel gelijktijdig over een groot deel van de wereld. Ik ga er daarbij van uit dat je 'gebruikt' bedoelt in de zin van: door mensen gekozen/toegepaste kleur.

Onderstaand artikel geeft een mooie beschrijving van hoe kleuren worden gekozen en gebruikt.

http://www.nrc.nl/krant/article1742146.ece/Sloom_bruin,_groentinten_en_betongrijs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wit is de meest gebruikte kleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk rood. Als ik in de winkels kijk hebben heel veel fabrikanten rood in hun verpakking.

Rood is agressief maar ook warm en opvallend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga voor wit.....trouwerijen..geboortens..interieurs..wachtkamers..uniforms..verbandartikelen..kleding..hulpmiddelen..enzovoorts
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groen en rood, groen zijn veel dingen in de natuur.
En rood omdat dat voor veel dingen staat (liefde, romantiek, warmte, gezelligheid...)
Veel mensen hebben ook rood als lievelingskleur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het - buiten de natuur om - toch bruin is. En dan alle schakeringen van diep donkerbruin tot beige. In het interrieur, in kleding, in accessoires, in meubelen, elk jaar zitten er wel een paar tinten bruin, beige, taupe, etcetera in het assortiment. Alles wat van leer is heeft meestal dieverse tinten bruin (en dat is nogal wat) om van houten voorwerpen nog maar te zwijgen. Ik denk dat er de meeste gaten in de wereld vallen (ook de bewoonde wereld) als je alles wat bruin is weg zou laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wit.want als je wat voor kleur dan ook,genoeg laat vervagen kom je altijd weer op wit uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk wit
want wit zie je overal op muren