waarom mag je het potlood niet bevochtigen tijdens de gang naar de stembus?

is daar misschien een hele speciale reden voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat er expliciet wordt geboden het niet te doen, dus ik wil weten waarom niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je ook kunnen vragen aan die persoon achter dat tafeltje :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hadden die schapen met blauwtong, niet ook net een verkiezing achter de rug? (Maar dan met een blauw potlood!)

Het beste antwoord

dan blijft de grafiet niet op het papier zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Anders stopt iedereen zo'n potloodje in de mond en dat is niet zo fris natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga jij lekker likken aan het potlood waar half Nederland aan gelikt heeft?
Dus het antwoord is puur uit hygienische overwegingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dan bij het vouwen de kleur ook op een ander vakje terecht kan komen, omdat hij niet droog is maar nat
ook mogen er op het stembiljet geen met pen of potlood beschreven nummers of teksten opstaan
dan wordt het stembiljet ongeldig verklaard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan niet eens tijdens de gang naar de stembus. Het touwtje dat eraan zit is niet lang genoeg.
14 jaar geleden
Omdat ze net de mexicaanse griep onder controle hebben.