Van wie is het afgewaaide hout?

Door de storm ligt er overal afgebroken hout van bomen.
Dat kan ik natuurlijk prima gebruiken voor in m'n open haard, maar mag ik me dat uberhips toe eigenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De gemeente is verantwoordelijk voor het verwijderen van het afgewaaide hout. Maar jij mag het rustig meenemen hoor. Geen ambtenaar die je tegenhoudt. Het hout wordt immers toch vernietigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het hout is eigendom van de eigenaar van de boom. in principe mag u zich dit niet zomaar toe eigenen. al zal men in de meeste gevallen niet veel problemen maken denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het hout meeneemt, valt dat officieel onder stroperij.
niet dat ik verwacht dat er problemen van komen als je wat meeneemt voor eigen gebruik.
je zou ook even toestemming kunnen vragen aan de eigenaar.
binnen de stad zal dat de gemeente zijn, afdeling groen.