Heeft de EU zoveel invloed, dat ze kunnen beslissen om berlusconi af te laten zetten?

Die man is zo verwikkeld in corrupte zaken. Zelfs de Italianen zijn hem nu beu.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Platje;

Jammer voor de Italianen, maar gelukkig heeft de EU die macht niet, want dat zou betekenen dat de souvereiniteit van de lidstaten niets meer voorstelde en wij inmiddels in de Verenigde Staten van Europa zouden wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, dat is inmengen in de lokale politiek van het land zelf, dat zullen ze niet kunnen.

Toegevoegd na 46 seconden:
Wel kunnen ze andere heel belangrijke zaken doordrukken, zoals de kleur van sigarettenpakjes :)

http://www.communicatieonline.nl/nieuws/bericht/kamer-op-de-bres-voor-kleur-op-sigarettenpakje/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan de EU helaas niet; het moet een langzaam afstervingsproces zijn. De Italianen moeten en masse zelfbewuster - en kennelijk langdurig - optreden! Hopelijk versnelt een uitspraak van een rechter het proces.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs nu het vaticaan tegen hem is,is dat niet mogelijk.
Helaas heeft de EU niet zo veel macht om dat te bewerkstelligen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Ten eerste is de beste man (nog) niet veroordeeld dus er is vooralsnog geen reden om hem af te zetten. Ten tweede heeft Europa niks te bemoeien met dit soort binnelandse aangelegenheden.