Zou het mogelijk dat om de minpunten te koppelen aan een uitleg

Ik zie heel vaak minpunten bij antwoorden van G.V. waarvan ik zelf het idee heb dat deze antwoorden best heel goed zijn.
Als deze uitleg verplicht werd dan zou je nog meer kunnen leren van elkaar.!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Inderdaad Liesbeth,er wordt bij goede antwoorden soms erg veel een min gegeven..Ik denk dan ook...zet neer dat jij een min gegeven hebt,dan kan degene die de min ontvangt jou om uitleg vragen,maar helaas zijn de minners in mijn ogen schijtebroeken....bij een plus en een min zet ik mijn naam erbij,en bij een min vertel ik waarom ik een min geef dat is een kleine moeite...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, schijtebroeken, hihi..... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Open en eerlijk.

Andere antwoorden (3)

Dit is beslist niet de eerste keer dat deze vraag gesteld wordt, en deze discussie gevoerd, maar de conclusie is uiteindelijk toch altijd dat het beter is van niet.
Soms zou je inderdaad minimaal een verklaring willen, maar anoniem minnen voorkomt wel een zekere polarisatie. Soms kun je ook maar beter niet weten wie je gemind heeft - al zou het nog steeds prettig zijn te weten waarom.
Veplicht minnen moeten motiveren impliceert echter dat je dat voor plussen ook zou moeten doen, en dan verdwijnt er een hoop spontaan pluswerk. Bovendien spreekt bij heel veel antwoorden het minnetje zo voor zich, dat het ook weinig zou toevoegen. Wat dat betreft zijn het juist de willekeurige en de wraakminnetjes, de ik-mag-jou-niet minnetjes die je gemitiveerd wilt zien. Gaat vast niet gebeuren.
Dus helaas minnen horen erbij, maar ze verplicht laten motiveren zal vermoedelijk geen signifikante verbetering betekenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
goed gezegd marleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee wraak minnetjes daar gaat het mij niet om. Mijn vraag is echt geboren uit het feit dat er bij G.V. ers een antwoordt gemind is terwijl er echt een zeer goed antwoordt gegeven is.!
Je antwoordt was trouwens erg duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebeurt me om de haverklap. Zie ook hier.
Minnetje, niet gemotiveerd, natuurlijk, maar ik zou zelf ook niet kunnen bedenken hoe....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wraak-minnetjes zijn inderdaad niet goed. Die horen niet op de site thuis. Ik ben het voor het grootste gedeelte met je eens Marleen. Daarvoor krijg je van mij een +1. Het deel over het min-motiveren heb ik wel wat kanttekeningen bij. Ik heb ervaring opgedaan met motiveren waarom ik iemand een 'min' geef. Mijn ervaring daarmee is dat sommige mensen het liever niet willen weten waarom je mint. Anderen zijn je weer heel dankbaar. Soms brengt het een nieuw inzicht, maar ook kan het als een aanval gezien worden. Hoe je het ook went of keert, een min krijgen wordt over het algemeen ervaren als negatieve kritiek en daarmee kan (helaas) niet iedereen omgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er niet mee kunt omgaan en alles als een aanval ziet dan moet je niet op dit vraag en antwoordt spel meedoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dan eens min, zet ik er altijd bij waarom ik min.
Ik vind het zo min om te minnen zonder uitleg.
+1 voor je uitleg
Een min duimpje geven is ook een mening geven, dat wordt nogal eens vergeten en ja, als het je overkomt wordt je vaak een beetje kriegel en wil je weten waarom!Maar veel min duimpjesgevers ,geven hun eigen mening het liefst zonder uitleg, want dan zie je wie het is en gaan andere misschien uit wraak aan deze personen ook minduimpjes geven als een vorm van terugpakken.
Dus laat het maar, het is wel goed zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen wraak idee. het gaat mij om een leer proces.
Als je denkt dat het antwoordt niet klopt moet je dat verduidelijken daar kun je wat van leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar DIE minnetjes worden meestal ook wel gemotiveerd, Liesbeth. Het 'probleem' zijn hem juist die vervelende, ongemotiveerde minnetjes die nergens op lijken te slaan die je wilt weten....maar al zou je het weten, dan leer je er vermoedelijk weinig (nuttigs) van.
Rieneke1
14 jaar geleden
soms valt er gewoon niks te verduidelijken, omdat het minnetje om andere redenen gegeven wordt.
iemand mag je niet, of heeft net z'n teen gestoten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies rieneke, ik krijg vaak minnetjes omdat ze me niet mogen, ik heb een te duidelijke mening over sommige onderwerpen en dat staat ze niet aan, maar uitleggen waarom die min, kunnen ze niet, dus drukken ze alleen maar, nou ze doen maar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liesbeth, deze dicussie bestaat al 10 maanden of zo, natuurlijk wil je graag willen waarom die min duim.
Tot nog toe is er niets veranderd, heel even was het aanzienlijk minder, toen ik opelijk in een reactie vertelde dat ik wist wie het waren!
Dat ik het op mijn gevoel kon weten( mijn gave)
Maar dat was gewoon bluf natuurlijk, ook al had ik wel vermoedens wie het waren.
Leg je er dus maar gewoon bij neer, je bent al de 6de of 7de die er over begint.
Als je weer een minduimpje ziet, haal je schouders even op en glimlag, je zult zien hoe goed dat werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi uitgelegd Ed. Helemaal met je eens. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Nee, want plussen hoeven, en gaan vaak ook niet vergezeld van een motivatie....