Zou het mogelijk dat om de minpunten te koppelen aan een uitleg

Ik zie heel vaak minpunten bij antwoorden van G.V. waarvan ik zelf het idee heb dat deze antwoorden best heel goed zijn.
Als deze uitleg verplicht werd dan zou je nog meer kunnen leren van elkaar.!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Inderdaad Liesbeth,er wordt bij goede antwoorden soms erg veel een min gegeven..Ik denk dan ook...zet neer dat jij een min gegeven hebt,dan kan degene die de min ontvangt jou om uitleg vragen,maar helaas zijn de minners in mijn ogen schijtebroeken....bij een plus en een min zet ik mijn naam erbij,en bij een min vertel ik waarom ik een min geef dat is een kleine moeite...

Dit is beslist niet de eerste keer dat deze vraag gesteld wordt, en deze discussie gevoerd, maar de conclusie is uiteindelijk toch altijd dat het beter is van niet. Soms zou je inderdaad minimaal een verklaring willen, maar anoniem minnen voorkomt wel een zekere polarisatie. Soms kun je ook maar beter niet weten wie je gemind heeft - al zou het nog steeds prettig zijn te weten waarom. Veplicht minnen moeten motiveren impliceert echter dat je dat voor plussen ook zou moeten doen, en dan verdwijnt er een hoop spontaan pluswerk. Bovendien spreekt bij heel veel antwoorden het minnetje zo voor zich, dat het ook weinig zou toevoegen. Wat dat betreft zijn het juist de willekeurige en de wraakminnetjes, de ik-mag-jou-niet minnetjes die je gemitiveerd wilt zien. Gaat vast niet gebeuren. Dus helaas minnen horen erbij, maar ze verplicht laten motiveren zal vermoedelijk geen signifikante verbetering betekenen.

Een min duimpje geven is ook een mening geven, dat wordt nogal eens vergeten en ja, als het je overkomt wordt je vaak een beetje kriegel en wil je weten waarom!Maar veel min duimpjesgevers ,geven hun eigen mening het liefst zonder uitleg, want dan zie je wie het is en gaan andere misschien uit wraak aan deze personen ook minduimpjes geven als een vorm van terugpakken. Dus laat het maar, het is wel goed zo.

Nee, want plussen hoeven, en gaan vaak ook niet vergezeld van een motivatie....