Kun je een klacht indienen tegen mensen die ongewenst aan de deur komen?

Nou had ik vorige week een man van eneco energie, dat ik dit zeker moest gaan doen, waarna ik gewoon zelf de deur dicht moet doen, anders gaan ze gewoon niet weg, nu net weer van eneco, weer paar keer gezegd dat ik er geen interesse in heb, dat ze me niet moeten storen waarna meneer ook helemaal gepikeerd was dat ik de naam van de meneer die hier vorige week aan de deur stond niet meer wist! Wat valt hier nu aan te doen, behalve de deur dicht te doen, is hier niet een klacht voor in te dienen ergens?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gewoon overdag gaat werken, buitenshuis, dan is er niks aan de hand. Heb je er nooit last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk ook overdag, vandaag is m'n vrije dag, meestal komen ze rond etenstijd, aangezien de meeste mensen dan wel thuis zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak je r niet druk om,zeg gewoon direct nee en goeie dag,ik ga snel weer naar m'n hapje..briefje op je deur met eNEEco :) en klaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, leuk gevonden Else!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die eNEEco ga ik er zeker inhouden hahaa!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh... was het niet gewoon de meteropnemer? ;-)
Maar Eneco bellen en zeggen dat je door dit gedrag heel zeker weet dat je ze nooit als leverancier hoeft, lijkt me de beste weg. Het zijn waarschijnlijk ingehuurde mensen, en die doen soms anders dan de opdrachtgever graag ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hebben wij ook gehad!
Van Eneco en Nuon.
Die zijn nog opdringeriger dan Jehova Getuigen,wij kregen ze amper weg.
Pas na 10x ofzo nadat mijn vader had gezegd dat wij echt geen interesse hadden,gingen ze met veel moeite weg.
Volgens mij krijgen ze daar een speciale opleiding voor,echt zo irritant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de meteropnemer was het niet, zit bij de nuon ;) We hebben inderdaad gebeld, was inderdaad niet de bedoeling en ze namen het zeer serieus. Aangezien ik ontzettend vaak nee had gezegd. Bedankt voor de reacties, ga van de week eerst een sticker op de deur plakken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier laden ze af en toe zo'n bus met luitjes uit die je dan een nieuw energie-abonnement aan proberen te smeren, vervelende mensjes, soms krijg ik er 3 achter elkaar aan de deur. Inderdaad, die vrijdagmiddag, ook mijn vrije dag ;-)

Antwoorden (3)

Lijkt mij dat je het beste Eneco zelf kan bellen met die klacht.
Maar ik kan me voorstellen dat je daar misschien helemaal geen zin in hebt.
Hieronder een link naar een nuttige colportage-site.
En dan kan je een sticker aanschaffen dat ze je aan deur met rust laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan de deur dicht laten of een sticker/blaadje opplakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje lastig om te besluiten de deur dicht te laten als je niet weet wie er voor de deur staat en wat diegene wilt.
Ik heb via www.niet aan de deur.nl een stickertje gekocht waarop staat dat ik het niet op prijs stel dat er aangebeld wordt voor commerciele doeleinden. Kost € 2,00, maar tot nu toe werkt het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bron moet natuurlijk zijn: www.nietaandedeur.nl Het zijn mooie, kleine, maar ook duidelijke stickers. Geen onhandige dingen die niet bij je huisbel passen.