Kun je d.m.v. een banknummer aan iemand zijn adres komen?

Ik ben opgelicht op marktplaats.
Heb een kap voor mijn scooter gekocht, vorige week maandag het geld al over gemaakt en heb nu nog steeds niks ontvangen.
Heb het banknummer, de naam en de woonplaats van de oplichter.
Zou ik hiermee achter zijn adres kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.3K

Het beste antwoord

Als je zeker weet dat je bent opgelicht, en niet dat hij wat later komt kun je ook naar de politie gaan, en als jij die aan de politie geeft kunnen zij wel zien waar hij woont.
Of misschien heb je wel geluk en kun je op Facebook / Hyves wel vinden bijv. Jan Rotterdam dat je dan misschien zijn profiel ziet met zijn straat ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je het idee hebt dat jij je spullen niet krijgt, dan heeft het zin om aangifte te doen bij de politie. Je kunt dan ook je melden bij www.opgelichtopinternet.nl Als je weet bij welke bank deze persoon bankiert heeft het ook zin om een melding te doen bij het fraudemanagement van zijn bank. Stuur dan ook bewijsstukken mee van betaling en evt correspondentie. Stel ook marktplaats zelf op de hoogte.
De bank zal geen informatie verstrekken over iemand zijn adres of persoonlijke gegevens nav een banknummer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
via een bankrekeningnummer gaat het je niet lukken maar misschien wel met de andere gegevens die je hebt.
(mogelijk kan je aanknopingspunten vinden in het mailadres?)

probeer het eens hier:
http://www.ikhebje.nl/

of via google, hyves, facebook etc.

als je melding of aangifte hebt gedaan bij de politie kan je met de aangifte naar de bank zodat je het bedrag mogelijk kan laten storneren.

http://www.politie.nl/hollands-midden/projecten/oplichtingviamarktplaats.asp