Het gebaar van glazen tegen elkaar licht aanstoten drukt verbondenheid uit. Net als bij het geven van een hand kan dat alleen door elkaar aan te kijken. Doe je dat niet, dan is het een kille plichtpleging. Door de ander in de ogen te zien laat je weten je verbonden te voelen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Nog meer leuke weetjes gevonden:
De gewoonte om met glazen te klinken stamt uit de Middeleeuwen. De bedoeling ervan was iets te morsen in het glas van de ander, om zodoende zekerheid te krijgen dat men niet werd vergiftigd. En het werd geacht boze geesten te verdrijven.
Amadea
11 jaar geleden
Een vriendin van mij zegt dat je anders 7 jaar slechte sex hebt. Dus dat is al een goeie reden denk ik zo ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals ik het geleerd heb: het brengt ongeluk om glazen te klinken. Dit ongeluk hef je op door elkaar in de ogen te kijken.
Wat geen ongeluk zou brengen is om je glas omhoog te houden en dan iets van 'proost' te zeggen.