Wie staat er boven de koningin?

Toegevoegd na 1 minuut:
kwa positie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen die zich op een hoger gelegen verdieping bevindt.

Het beste antwoord

god

Toegevoegd na 1 minuut:
en de regering want die heeft meer te doen. met hun ministeriele verantwoording
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens +je

Andere antwoorden (9)

de premier van een bepaald land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De koning m.i. Of God, die de koningin haar macht heeft "gegeven".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God? Heeft die de macht aan koningen en koninginnen gegeven? Lijkt mij dat ze dat eerder zelf hebben gedaan, en de mensen (het volk) heeft het toegelaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd esme :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, daarom staat het ook tussen aanhalingtekens....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees trouwens uw paspoort een goed na, of de troonrede... Dan hoor/lees je hoe de koningin erover denkt!
Snuffel
14 jaar geleden
Hoezo de koning? Omdat hij een man is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat officieel het staatshoofd van Nederland altijd de Koning is. Maar de Koning hoeft geen man te zijn, in de functie van staatshoofd is Beatrix op papier onze Koning, niet onze koningin.
Er staat niemand boven de koningin wat 'macht' of 'positie' betreft.
Zij staat op gelijke voet met de regering die uiteindelijk alle beslissingen neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De koningin is wel in de naam de hoogste, maar heeft veel minder macht dan de regering.
In alle Koninkrijken is de feitelijke macht als het beslissingsrecht aan banden gelegd en de nadruk ligt op het protocolaire. Er staat weliswaar niemand boven maar elke beslissing en /of uitspraak moet "gedekt" zijn door de uitvoerende macht , zijn de regering. En achter de schermen is het nog ingewikkelder : subtiele invloed vanuit de Bilderberggroepe, de loge,de Europese Commisssie, de amerikaanse inlichtingendienst en zovele grote en kleine lobbyisten die allen hun gelijkje in het complexe "wie staat er boven wie" spelletje willen halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Samen met de koningin bestuurt het kabinet het land.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Qua positie staand de Koning boven de Koningin. Verder niemand.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dit is dus ook de rede dat wijlen prinsen Bernard en Claus geen koning zijn genoemd; maar prins bleven. Anders zou hier verwarring in komen te ontstaan, want niet hùn waren het staatshoofd maar hun vrouw.
Dit probleem was er bij wijlen koninginnen Wilhelmina van Pruisen, Anna Pauwlowna en Emma niet. Deze zijn dus wel koningin genoemd naast hun mannen wijlen koningen Willem I,II,III.
Met de zekerheid van een grote waarschijnlijkheid gaat H.K.H. prinses Máxima dan ook koningin heten naast haar man Z.K.H. de prins van Oranje.

Toegevoegd na 8 minuten:
staand = staat

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik vergeet helemaal wijlen prins Hendrik! Deze is als man van koningin Wilhelmina ook prins gebleven. Dus net als wijlen prinsen Bernard en Claus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
formeel niemand..zij zet handtekeningen onder wetten etc.. maar in praktijk is haar macht nihil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beatrix is officieel onze Koning bij de gratie Gods.

Welkom in de middeleeuwen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Koning (m/v) is er in drie gedaantes: als staatshoofd, als privé-persoon en als constitutionele koning. Ik ga ervan uit dat je de eerste variant bedoelt. Er staat dan niemand boven de koning(in). Als privé-persoon is het gewoon een burger, maar die bedoel je neem ik aan niet. Als constitutionele koning treedt zij op onder verantwoordelijkheid van de ministers (maar zij staan niet boven de koningin).