Wanneer kwamen er dierenartsen?

Wanneer kwamen er dierenartsen?In de tijd van de Bijbel (waarin ik geloof) waren die er toch óók niet?Ik weet ook geen verhalen dat God zelf dieren genas...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Jawel, die waren er wel. Wanneer ze er voor het eerst waren weet ik niet, maar dit vond ik wel:

"De eerste dierenartsen, vóór het jaar 0, hielden zich voornamelijk bezig met de paarden van de legers. De legers moesten namelijk het land verdedigen. En daar konden ze geen zieke paarden bij gebruiken. In de eeuwen die daarop volgden is de dierenarts steeds meer taken op zich gaan nemen.

Aan het begin van de vorige eeuw (rond 1900) hield de dierenarts zich vooral bezig met vee op boerderijen (er waren toen nog niet zo veel huisdieren). Als een dier ziek was werd de dierenarts erbij gehaald. De dierenarts had medicijnen en allerlei apparatuur om dieren beter te maken.

In de loop van de jaren zijn er steeds meer en steeds betere medicijnen ontwikkeld. En ook de apparatuur werd steeds beter. Op dit moment worden door dierenartsen dezelfde apparaten gebruikt als in ziekenhuizen. Zo hebben de meeste dierenartsen een röntgenapparaat en een echo. En heel veel verschillende medicijnen en spuiten."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat te denken van Franciscus van Assisën, hij verzorgde gewonde en zieke dieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, die waren er wel. Wanneer ze er voor het eerst waren weet ik niet, maar dit vond ik wel
toeneendier ziek was wisten mensen waz ze moestrn doen