Hoe zouden de jeugdbenden in Nederland kunnen worden aangepakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag me af hoe lang deze vraag blijft staan.

Het beste antwoord

Ben ook ervaringsdeskundige: aanpakken door hun ouders. Daar ligt de eerste verantwoordelijkheid, ookal vinden ouders vaak van niet!
Door de ouders de jongeren laten inzien waar ze mee bezig zijn! Werkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als nou de ouders het inzien en de kinderen niet wat dan? Wat kan een ouder dan doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ouder kan -meer dan wie ook- zijn gezag laten gelden, maar dit dient wél consequent en van jongs af aan te worden toegepast.
De beste ouder is er een die consequent, streng en rechtvaardig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens, hebben kinderen nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het meest uitgebreide als juiste antwoord

Andere antwoorden (11)

Gewoon harder aanpakken, ipv de huidige manier van alles oplossen met praten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervaring uit het verleden is er alleen maar hard opgetreden. Het heeft dus niet geholpen. Dus dit is zeker niet de oplossing. -1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je werkt niet is gebleken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, omdat er onvoldoende wordt ingegrepen. Wedden dat als je ze een paar beste vegen geeft zodat ze een week niet meer kunnen zitten, dat ze zich de volgende keer twee keer bedenken? We zijn gewoon softies en ze lachen zich een deuk als met ze gaat praten. Zou ik ook doen.
Door te beginnen bij de ouders.
Ben ervaringsdeskundige, dus niet te snel minnen, want in dit geval weet ik precies waar ik het over heb, anders kom je maar eens een dagje meedraaien bij het OM.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ollekebolleke: Als je niet te ver woon/werk wil ik best een halve dagdeel meedraaien. Regio Utrecht of Breda. Ik was zelf van Justitie tegenwoordig Binnenkandszaken(werkzaam). Ben wat je antwoord betreft mee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal geen reden voor minnen ollekebolleke, je slaat juist de spijker op zijn kop. Beginnen bij de basis, bij de ouders! +1
paulus811
14 jaar geleden
Waarom minnen? Je antwoord is kort, krachtig en goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ben je dan al niet te laat? Of kunnen de ouders dan nog helpen om ze weer in het gereel te krijgen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de ouders beginnen vind ik ook een GOED idee hoor, maar ik vroeg me wel af of dat in sommige gevallen wel nut heeft? Als het bv echte eigenwijze pubers zijn die voor geen rede vatbaar zijn, en absoluut niet luisteren. Wat dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koolwitje: Als de basis goed is, ouders(omgeving) dan komt het wel goed. Uiteraard zijn er altijd afwijkingen, maar dat heb je op iedere vlak. Naast de ouders is het natuurlijk belangrijk dat de verdere omgeving van betrokkene ook meehelpt- werk - vrienden -socialecontacten - persoonlijke belangstelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Langetermijnoplossing die waarschijnlijk best veel effect zal hebben. Maar dit is geen of tenminste onvoldoende oplossing om de huidige jeugdbendes aan te pakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat juist die afwijkingen moeten aangepakt worden, die zorgen ten slotte voor de meeste problemen.
En dat zijn er nog wel wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
KOOLWITJE: Dat de afwijkingen aangepakt moeten worden is iedereen mee eens. Maar om zo weinig mogelijk "afwijklenden"te hebben is een basis nodig. En die basis begint voor iedereen in de wieg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat ben ik helemaal met je eens, maar ik dacht dat het ging over die jeugdbendes, bij wie dat dus duidelijk niet is gebeurt. En hoe je DIE moest aanpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed van je Koolwitje. Je hebt gelijk. Je bent iets verder met je gedachten. Het is wel een heel moeilijk, dat wel.
ik ben het eens met ollekebolleke.
vaak is de thuissituatie niet best of de ouders laten ze juist te vrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in gevallen dat ze echt thuis niks te zoeken hebben en hun ouders ze echt niks kunnen bieden moeten ze eigenlijk geholpen worden bied ze dan een opleiding of een soort stage aan.

als ze wel een goede thuis hebben maar toch meedoen moeten ze zwaar gestraft worden.

maarja dat zal wel niet uitvoerbaar zijn
14 jaar geleden
Die jeugdbenden die moeten eerst nog werkelijk worden, de reclamecampagne is nog maar net begonnen... Ze weten alles al, precies hoeveel zware bendes, en precies hoeveel middelmatig zware bendes en precies hoeveel onschuldige jeugdbendes er zijn... Wie gelooft dat nu?
Als ze alles al wisten waarom pakken ze die dan niet allemaal op en rolt alle bendes op...

Ik de krant van vandaag staat dit volgende bericht: DNA helpt inbraken te voorkomen, in de Volkskrant...

Zie je wat ze willen, ze willen van iedereen het DNA en dan hebben ze wat ze willen, dan krijgen ze controle over iedereen en iedereen is potentieel al een crimineel... Je moet je vingerafdrukken al afstaan als je een paspoort wil, zometeen moet je je dna afstaan als je een paspoort wilt... En de politici zeggen dat het voor onze eigen veiligheid is... Oh ja en ze zeggen daarbij dat we niets hoeven te vrezen van fouten of fraude, nee hoor alles is veilig...

Laat ze nou die jeugdbendes allemaal oppakken, dat is het werk van de politie, en als ze die al allemaal precies kennen, dan moet dat toch in een paar maanden helemaal opgerold zijn, dan zijn we daarvanaf... Gelukkig Nederland wordt weer als vroeger, zo veilig...

Dus oprollen die bendes, ze zijn toch allemaal al bekend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jouw gevoelens heb je gelijk, maar wat je zegt is weer klinklare onzin. Ze willen dat je jouw waardevole spullen een klein stukje besprayed (1 cm2) met een spuitbusje. Onzichtbaar. Die spay licht onder UV licht op een vertoont de nummer van het blikje, wat jij gratis hebt gekregen en hebt gereistreerd. Dan heeft justitie een bewijs en bovendien kunnen ze controleren op diefstal.. Als ze een verdacht iemand hebben dan gaan ze met een uv lamp door het huis en kunnen ze alle gestolen spullen terugvinden. Hetzelfde idee als geld, dat wordt bespoten bij een overval.
Of het werkt? Ik zou ou met een uv lamp door mijn huis lopen en alle spots met een doekje met tri schoonvegen. Maar waarschijnlijk zijn die knaapjes zo slim niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had graag een MOGELIJKE oplossing.
Via een snoepreisje naar de costa brava.

http://www.goeievraag.nl/vraag/volgens-jou-oplossing-problemen-veroorzakende.25073

En dan vooral mijn antwoord op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HARD laten werken, het luie zweet moet eruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga ook voor de ouders en wat als het daar allemaal begonnen is.

die jongeren hebben niks te verliezen thuis al talloze problemen waarom buiten er niet nog meer van maken.

Toegevoegd na 3 minuten:
even terug naar je vraag..ik zou zeggen een strafkamp
het hoeft niet altijd aan de ouders te liggen maar is dit wel het geval dan mogen zij van mij ook naar een strafkamp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"De 1,2,3 ,4 methode
1. de ouders aanspreken
2. kinderbijslag inhouden
3. oproepen in militaire dienst voor training en opleiding
4. opsluiten in werkkampen
Dit moet voor alloctone en autochtone raddraaieres gelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ouders, ja ... daar gaan we weer.
Zie je wel eens ouders omkijken naar de jeugd van tegenwoordig? Ook al weten ze wat er aan rottigheid speeld in hun gemeente/ straat / buurt. En als vreemde ouder zijnde zeg je ook vaak maar niets, je krijgt de grootste problemen met de jeugd ofwel hun ouders.
Als ouders mag je van de rechter ook je eigen kind niet meer een tik geven, je bent meteen een misdadiger.

Ik heb vroeger vaak een behoorlijk pak slaag gekregen omdat ik wel eens rottigheid uithaalde. Maar die rottigheid bleef dan ook nog eens binnen de perken, kattekwaad.
Ik ben door het pak slaag er echt niet slechter op geworden, je vondt zelf ook wel dat je het verdiende.

Ben ik er beter van geworden? Natuurlijk niet, de volgende keer haalde je weer een streek uit.
Zinloos dus.
Praten helpt wel, maar op de juiste manier, confronteer ze met hun daden, en vraag steeds hoe ze het zelf zouden vinden als ze bestolen/geslagen zouden worden of hun boeltje vernield zou worden.

Als praten niet helpt, ouders aanpakken, en de jeugd natuurlijk, maar niet meer zoals het nu gaat, met fluwelen handschoentjes, maar kei en kei hard.

En als ouders komen klagen bij de politie, dat ze hun kinderen te hard aanpakken, ze lik op stuk geven.
Zo van,als jij je kind zelf opvoed hoeven wij het niet te doen, dag meneer en mevrouw!

Maar praten, en de goeie argumenten gebruiken kan al zeer veel teweeg brengen.
Ervaringsdeskundigen zijn zij die benadeeld zijn door de jeugd, en die het nog dagelijks vaak ondervinden.
En meestal niet degenen die moeten straffen, die wonen in de beter buurten. Zij zouden eens meer die buurten in moeten, samen met politici, en niet aangekondigd, maar onherkenbaar, ook s,avonds en s,nachts.

En dan samen aanpakken, zo zacht of zo hard als nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze wat nuttigs te doen geven, en let ook op wat je op tv kijken en wat voor films ik denk dat de tv en dergelijke en hele grote invloed heeft op jongeren laat staan wat voor films er allemaal zijn, hoorde laatst dat een jongetje van 6 jaar van een hoge muur is gesprongen omdat hij echt dat dat hij kon vliegen en dat al alleen uit een tekenfilmpje. en ja ben het ook merendeel eens met de andere antwoorden, harder aanpakken wat vroeger kon kan nu toch ook nog wel