Hoe zouden de jeugdbenden in Nederland kunnen worden aangepakt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ben ook ervaringsdeskundige: aanpakken door hun ouders. Daar ligt de eerste verantwoordelijkheid, ookal vinden ouders vaak van niet! Door de ouders de jongeren laten inzien waar ze mee bezig zijn! Werkt!

Gewoon harder aanpakken, ipv de huidige manier van alles oplossen met praten!

Door te beginnen bij de ouders. Ben ervaringsdeskundige, dus niet te snel minnen, want in dit geval weet ik precies waar ik het over heb, anders kom je maar eens een dagje meedraaien bij het OM.

ik ben het eens met ollekebolleke. vaak is de thuissituatie niet best of de ouders laten ze juist te vrij.

in gevallen dat ze echt thuis niks te zoeken hebben en hun ouders ze echt niks kunnen bieden moeten ze eigenlijk geholpen worden bied ze dan een opleiding of een soort stage aan. als ze wel een goede thuis hebben maar toch meedoen moeten ze zwaar gestraft worden. maarja dat zal wel niet uitvoerbaar zijn

Die jeugdbenden die moeten eerst nog werkelijk worden, de reclamecampagne is nog maar net begonnen... Ze weten alles al, precies hoeveel zware bendes, en precies hoeveel middelmatig zware bendes en precies hoeveel onschuldige jeugdbendes er zijn... Wie gelooft dat nu? Als ze alles al wisten waarom pakken ze die dan niet allemaal op en rolt alle bendes op... Ik de krant van vandaag staat dit volgende bericht: DNA helpt inbraken te voorkomen, in de Volkskrant... Zie je wat ze willen, ze willen van iedereen het DNA en dan hebben ze wat ze willen, dan krijgen ze controle over iedereen en iedereen is potentieel al een crimineel... Je moet je vingerafdrukken al afstaan als je een paspoort wil, zometeen moet je je dna afstaan als je een paspoort wilt... En de politici zeggen dat het voor onze eigen veiligheid is... Oh ja en ze zeggen daarbij dat we niets hoeven te vrezen van fouten of fraude, nee hoor alles is veilig... Laat ze nou die jeugdbendes allemaal oppakken, dat is het werk van de politie, en als ze die al allemaal precies kennen, dan moet dat toch in een paar maanden helemaal opgerold zijn, dan zijn we daarvanaf... Gelukkig Nederland wordt weer als vroeger, zo veilig... Dus oprollen die bendes, ze zijn toch allemaal al bekend...

Via een snoepreisje naar de costa brava. http://www.goeievraag.nl/vraag/volgens-jou-oplossing-problemen-veroorzakende.25073 En dan vooral mijn antwoord op deze vraag.

HARD laten werken, het luie zweet moet eruit.

ik ga ook voor de ouders en wat als het daar allemaal begonnen is. die jongeren hebben niks te verliezen thuis al talloze problemen waarom buiten er niet nog meer van maken. Toegevoegd na 3 minuten: even terug naar je vraag..ik zou zeggen een strafkamp het hoeft niet altijd aan de ouders te liggen maar is dit wel het geval dan mogen zij van mij ook naar een strafkamp.

"De 1,2,3 ,4 methode 1. de ouders aanspreken 2. kinderbijslag inhouden 3. oproepen in militaire dienst voor training en opleiding 4. opsluiten in werkkampen Dit moet voor alloctone en autochtone raddraaieres gelden.

Ouders, ja ... daar gaan we weer. Zie je wel eens ouders omkijken naar de jeugd van tegenwoordig? Ook al weten ze wat er aan rottigheid speeld in hun gemeente/ straat / buurt. En als vreemde ouder zijnde zeg je ook vaak maar niets, je krijgt de grootste problemen met de jeugd ofwel hun ouders. Als ouders mag je van de rechter ook je eigen kind niet meer een tik geven, je bent meteen een misdadiger. Ik heb vroeger vaak een behoorlijk pak slaag gekregen omdat ik wel eens rottigheid uithaalde. Maar die rottigheid bleef dan ook nog eens binnen de perken, kattekwaad. Ik ben door het pak slaag er echt niet slechter op geworden, je vondt zelf ook wel dat je het verdiende. Ben ik er beter van geworden? Natuurlijk niet, de volgende keer haalde je weer een streek uit. Zinloos dus. Praten helpt wel, maar op de juiste manier, confronteer ze met hun daden, en vraag steeds hoe ze het zelf zouden vinden als ze bestolen/geslagen zouden worden of hun boeltje vernield zou worden. Als praten niet helpt, ouders aanpakken, en de jeugd natuurlijk, maar niet meer zoals het nu gaat, met fluwelen handschoentjes, maar kei en kei hard. En als ouders komen klagen bij de politie, dat ze hun kinderen te hard aanpakken, ze lik op stuk geven. Zo van,als jij je kind zelf opvoed hoeven wij het niet te doen, dag meneer en mevrouw! Maar praten, en de goeie argumenten gebruiken kan al zeer veel teweeg brengen. Ervaringsdeskundigen zijn zij die benadeeld zijn door de jeugd, en die het nog dagelijks vaak ondervinden. En meestal niet degenen die moeten straffen, die wonen in de beter buurten. Zij zouden eens meer die buurten in moeten, samen met politici, en niet aangekondigd, maar onherkenbaar, ook s,avonds en s,nachts. En dan samen aanpakken, zo zacht of zo hard als nodig.

Ze wat nuttigs te doen geven, en let ook op wat je op tv kijken en wat voor films ik denk dat de tv en dergelijke en hele grote invloed heeft op jongeren laat staan wat voor films er allemaal zijn, hoorde laatst dat een jongetje van 6 jaar van een hoge muur is gesprongen omdat hij echt dat dat hij kon vliegen en dat al alleen uit een tekenfilmpje. en ja ben het ook merendeel eens met de andere antwoorden, harder aanpakken wat vroeger kon kan nu toch ook nog wel