In mijn contract heb ik getekend voor €3,50 per warme maaltijd, tegenwoordig betaal ik €4,20 kan ik mijn werkgever aanklagen?

Toen ik bij mijn huidige werkgever kwam werken heb ik getekend voor €3,50 en er wordt nu al een ruime tijd €4,20 gerekend zonder dat ik hierover ben ingelicht (het wordt standaard van mijn salaris ingehouden per dag dat ik werk). Dit geldt voor mij en een kleine 100 collega's.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik zou het eens bij de OR aankaarten als jullie die hebben.
Het gaat immers ook om 99 andere collega's. En zo verdient de baas er iedere maand 1000 euro lekker bij door zich simpelweg niet aan een rechtsgeldig contract te houden. Aannemende dat er niets over geregeld is in de cao.
Ik vind het trouwens opvallend hoeveel mensen bij GV automatisch de kant van de werkgever kiezen onder het mom van de werknemer moet niet zo zeuren.
De werknemer moet zich ook aan zijn contract houden, dus waarom zou dat niet voor de werkgever gelden. Je hebt het contract immers allebei ondertekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook van mij.
Annswers
12 jaar geleden
100 x 0,70 ct extra is 70 euro extra toch?
Annswers
12 jaar geleden
Oh per dag, verkeerd begrepen, wow dat is veel inderdaad. Bedankt voor opmerking xjensz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan wat je voor die € 4,20 krijgt maar veel geld vind ik het nog steeds niet voor een volwaardige warme maaltijd. Ik kan me wel voorstellen dat de kosten dekkend moeten zijn, als ze dat al zijn voor zo'n laag bedrag. Bottom line bij deze vraag is natuurlijk wat er precies afgesproken is wen wat erover in het contract staat.

Andere antwoorden (2)

Als in je contract staat dat je 3.50 betaalt voor een maaltijd en er staat nergens dat je werkgever dit kan wijzigen wanneer hij/zij dat wilt (zonder het te melden) dan kun je hiervoor een klacht indienen. Als ik jou was zou ik je contract even goed bekijken want ik denk niet dat je werkgever zoiets doet zonder dat daar recht op is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Dit bedrag wordt geacht deel uit te maken van de arbeidsvoorwaarden en/of het zgh. arbeidsreglement.
De wetgever heeft geaccepteerd dat de werkgever bij een wijziging niet met iedere medewerker afzonderlijk hoeft te onderhandelen. Basisregel is dat je bij een wijziging mag besluiten de arbeidsovereenkomst te beeindigen. Niet dat je daar veel aan hebt natuurlijk.
Ook de belastingdienst heeft een vinger in de pap. Als je niet minimaal de kostprijs betaalt van de maaltijd wordt dat gezien als loon in natura. Dan moet de werkgever bijhouden wie wat heeft gegeten, en dan krijgt die een aanslag voor de inkomstenbelasting en sociale lasten. Raak je van de regen in de drup, en de werkgever zit opgezadeld met een hele administratie.
De werkgever hoort je in te lichten over wijzigingen, Zo nee, dan zijn ze ongeldig. Maar ook daar schiet je niet veel mee op, want dan kun je met terugwerkende kracht in het bovenstaande vervallen. Dat inlichten hoeft overigens niet persoonlijk, maar kan ook via het prikbord op een plaats waar de medewerkers regelmatig komen of een peroneelskrantje.
teusvh