Wordt deze eeuw de eeuw van China?

En wat zijn de consequencies daar van? Worden Europa en de USA 'gedegradeerd' tot tweede wereldlanden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (7)

zo snel zal het ook niet gaan. De numerieke meerderheid is niet doorslaggevend. Er zal een evenwichtiger spreiding komen, met de vs en china als eceonomische koplopers en hopelijk eindelijk de Verenigde Landen van Europa .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan zullen ze toch eerst wat aan de mensenrechten
moeten doen daar !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze eeuw wordt voor de islam denk ik helaas..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
China groeit wel heel hard, maar het is ook een heel groot gebied. En omdat wij (EU/VS) er weinig belang bij hebben, gaan we niet helpen hun infrastructuur aan te leggen. Ik denk dat met 10 jaar de vaart eruit is, dan zijn bepaalde gebieden goed ontwikkeld en ala het Westen opgezet, en het arme achterland blijft het arme achterland. Dan gaat de groei langzaam en gestaag verder, en dan kan het best lang gaan duren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
China is de laatste jaren behoorlijk olie, staal en beton in aan het slaan. Als het zo doorgaat met de depressie kunnen ze flinke halen maken. Daarnaast komt veel productie uit china, als zij de vs gaan chanteren voor hogere lonen zakt de vs in schaal en stijgt china...ik ben benieuwd!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat je het continentaal moet zien.
de eeuw van azie met als koplopers china en india.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zolang China is een communistisch land blijft zal China nooit de grootmacht worden. China is daarnaast veel te groot, het gaat nooit werken.. Maak je geen zorgen =)