Wat houdt het begrip "partner" in bij uwv?

Om een of andere belachelijke reden houden instanties verschillende betenissen voor "partner" aan: soms is het alleen degene met wie je een relatie (dus je "liefdespartner") hebt, soms degene met wie je samenwoont, soms degene met wie je een huishouden hebt, enz enz.

Uwv heeft het bij toeslagen over partner. Maar nergens staat er vermeld wie dan allemaal daaronder zou vallen. Heeft iemand een bron?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Bij het UWV gaat het erom of jij samen met de partner één huishouding runt. Want dat maakt voor de financiën nogal uit. Het gaat niet om de liefdesrelatie, maar om wel of niet samenwonen.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"Toeslagpartner 2012
In al deze gevallen moet u het gezamenlijke toetsingsinkomen bepalen van u en uw partner zoals hierboven aangegeven. Het inkomen van de toeslagpartner telt dus volledig mee. Onder toeslagpartner wordt niet alleen uw fiscale partner voor de aangifte inkomstenbelasting verstaan, maar ook anderen die op het zelfde adres staan ingeschreven:

Uw huisgenoot met wie u een notarieel samenlevingscontract hebt gesloten.
Een huisgenoot met wie u samen een kind hebt.
Een huisgenoot die minimaal een kind van u heeft erkend.
Een huisgenoot die al eerder uw toeslagpartner was.
Een huisgenoot met wie u pensioenpartners bent.
Een huisgenoot met wie u hebt gezamenlijk een koopwoning hebt gekocht en samen een hypotheek afgesloten.
Ook een met u samen wonende broer, zus, vriend of vriendin kan toeslagpartner zijn."

Toegevoegd na 54 seconden:
"Speciale aandacht verdient hierbij nog de partner die op een ander adres, bijvoorbeeld in het buitenland of als de partner in een verpleeghuis woont. Voor alle toeslagen, met uitzondering van de huurtoeslag, is hij dan toch uw toeslagpartner. De belastingdienst controleert dit alles".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toeslagpartner is een term vd belastingdienst. En dat is niet hetzelfde als partner bij toeslagen van uwv.