Bedragen die je moet betalen over je verdiende salaris. Dat zijn:

1. Loonheffing
2. Premies voor de volksverzekeringen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de loonbelasting, premies voor volksverzekeringen en bijdrage zorgverzekering die je werkgever of een uitkerende instantie inhoudt op je maandelijkse salaris.
Met al deze bedragen er nog in vormt dat het brutoloon, met al die heffingen eraf is dat het nettoloon.

Deze bedragen zijn eigenlijk voorheffingen. Als je een belastingformulier invult aan het begin van het nieuwe jaar bijvoorbeeld, wordt duidelijk of er te veel of te weinig heffingen zijn berekend.
Je moet ofwel bijbetalen of je krijgt geld terug.
Die maandelijkse inhoudingen voorkomen dat je in één keer een groot bedrag moet betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
De bijdrage zorgverzekering hoort niet bij de loonheffing. Die bijdrage telt wel mee in het bedrag waarover de loonheffing berekend wordt, maar dat is iets anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet je dan doorgeven aan de Rijksoverheid want daar staat het letterlijk: Dit gebeurt via de loonheffing (loonbelasting, premies voor volksverzekeringen en werknemersverzekeringen en bijdrage aan de zorgverzekering). Ik nam aan dat de info betrouwbaar was. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/loonbelasting-en-premieheffing/loonheffing