Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn verzekering heeft een looptijd van 60 maanden, mag dit?Kan ik hier ook op de hoofdpremievervaldag vanaf?

contractduur is 60 maanden vervaldatum is 30-04-2013
hoofdpremievervaldag is 30-04 jaarlijks

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Nee, dat zal doorgaans niet lukken.
De verzekerde kan tussentijds niet opzeggen, vaak staat er in de kleine lettertjes: "tenzij op zwaarwegende gronden".
Of je die hebt moet je bespreken met je verzekeraar, maar bijv. het overstappen naar een goedkopere concurrent valt daar zeker niet onder.
(Lees meer...)
16 jaar geleden
Ja, een looptijd van 5 jaar is toegestaan. Vaak is er bij afsluiten van bijvoorbeeld rechtsbijstand een keuze tussen een contractsduur van 1 of 5 jaar. Bij een 5jarige contractsduur wordt vaak een korting gegeven zodat het aantrekkelijker wordt gevonden. Het is dan helaas wel zo dat hij ook pas over 5 jaar weer gestopt kan worden.

Toegevoegd na 28 minuten:
Met ingang van 01-01-10 (vandaag) is er wel een nieuwe wet in gegaan. Deze houdt in dat een verzekering met een termijn van 1 jaar, minimaal 1 jaar moet lopen. Na dat jaar is het mogelijk de verzekering dagelijks te beëindigen. Dit geldt ook als je al voor het hele jaar hebt betaald, teveel betaalde premie wordt in dat geval gewoon terug geboekt.
Maar 5 jarige contracten hebben het 5e jaar pas de hoofdvervaldatum. Ik weet niet wat je reden is om deze te willen beëindigen, ik zou je verzekeringsmaatschappij gewoon bellen want de voorwaarden kunnen overal verschillen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing