Klopt het dat je geen pensioen opbouwt als jij in je hele leven bij verschillende bedrijven hebt gewerkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een bedrijf een pensioenregeling heeft, zul je daar als werknemer ook aan deelnemen. Soms kun je pensioen overdragen, naar een volgend bedrijf zodat er geen pensioenbreuk optreedt.
Maar ook als dat niet gebeurd is kunnen er overal wat kleine of grotere bedragen zijn opgebouwd. Het is aan de werknemer zelf, om na te gaan waar hij eventueel pensioen heeft opgebouwd, zodat er t.z.t. uitgekeerd kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Nee dat klopt niet. Stel je werkt in de zorg dan gaat je pensioen opbouw gewoon door omdat het hetzelfde pensioenfonds is.
Verander je van branche dan bestaat er soms de mogelijkheid om je pensioen `mee te nemen'
Het kan zo zijn dat je nogal wat kleine pensioentjes opbouwt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens aan fijn om te weten! Bedankt!
Neen dat klopt niet, als u altijd legaal werk gedaan heeft en uw werkgevers u altijd wettelijk ingeschreven hebben dan heeft u pensioenrechten op gebouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
ondervoorbehoud dat er een pensioenregeling is.