Eens of niet eens?

Als we de enigen in het heelal zijn, dan lijkt het een verschrikkelijke verspilling van ruimte te zijn.
dus dat we de enigen zijn is absoluut uitgesloten...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als naatje alles weet, waarom stelt naatje dan allemaal vragen? :-))
AWM
14 jaar geleden
Ik vind die website http://www.nederlands.nl met al die stellingen ook wel leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ XiniX..het zijn stellingen..;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ antwoordman: waarom zie ik er dan zo weinig terug van je...?
AWM
14 jaar geleden
Nee, doe jij nou maar.
Direct doen we per ongeluk dezelfde en dan wordt de moderator boos!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naatje, je hebt wel 1 van de leukste pictogrammen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja he?

Antwoorden (13)

Of dan hebben we alle ruimte voor onszelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens...

Wij zijn niet de enigen hoor... Zo veel mogelijkheden elders... Net zoals in de tijd van voor Copernicus, toen ze nog dat we het centrum van het universum waren, denken velen dat nu nog steeds... En dat is gewoonweg niet zo... Maar omdat het zo uitgestrekt is, is de kans dat we gaan vechten met een andere samenleving nihil... Je vechten, want dat is het nivo van de huidige mens heden ten dage...

En als wij de intelligentste zijn in het universum, dan waag ik dat ook te betwijfelen... Hoe dom kan de mens zijn om de eigen planeet om zeep te helpen, zelfs een vogel doet niet aan nestvervuiling...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aah daar hebben we Cees..past mijn avatar nu beter binnen uw referentie kader? of zal ik mn borsten met kat weer tevoorschijn halen? o ja: geld hetzelfde voor God? wat u daar beschrijft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL doe jij het maar naatje... Love you...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja Cees was een beetje gepikeerd over mn oude avatar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent een schat... :-)
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk dat we de enigen zijn in het heelal. Maar niet vanwege jouw stelling. Die ruimte was er eerder dan wij. Wij waren er niet eerder om voor ons ruimte te creëren. Jij redeneert: waarom bouw je een huis als je het niet gaat bewonen, daarbij is het huis de ruimte. Maar die vergelijking gaat niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet eens.
Buiten de aarde is nog nooit leven aangetroffen. Hoe er ook naar gespeurt is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergeet dat wij relatief nog maar erg kort aan het vermenigvuldigen zijn als mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet eens.
zo, +1 :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, zo!?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens.
Ok nu wil ik ook een +1!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus 2!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wauw dat had ik nooit verwacht :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+3!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+4
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+5!
Zelfs als we niet de enigen zijn is het een verspilling van ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha leuke bron ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ooit een liedje van "Jacques Plafond" in het programma Ronflonflon
Dezelfde verspilling als de honderdduizenden zaadjes die niet de race winnen om zich met een eitje te mogen verenigen.

Wie weet wat dit wrede universum nog allemaal in petto heeft?

De laatste decennia hebben we op onze planeet op plekken leven gevonden waar we dat voor onmogelijk hielden. In kokende hete waterbronnen, in zuurstofloze milieus, hoog in de atmosfeer, in zure omgevingen.

Als het niet allemaal een uniek goddelijk plan is om het leven op dit planeetje te concentreren dan is de kans dat elders ook leven is behoorlijk groot. Persoonlijk geloof ik niet in dat goddelijke plan. Maar ja dan zul je zien dat het wel zo is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De ruimte is alleen verspild wanneer je aanneemt dat dit er met een specifiek doel is. En zelfs dan ligt het eraan welk specifiek doel je aan de ruimte meegeeft.

Als je aanneemt dat het universum bestaat om leven te bevatten zou het inderdaad redelijk zonde zijn van de ruimte als al het leven beperkt is tot de aarde. In dat geval zou het aannemelijk zijn om te zeggen dat er elders ook leven moet zijn.

Echter, besef dat deze aanname vanuit jezelf komt, en niet door het universum zelf opgelegd wordt.

Dit neemt echter niet weg dat het prima mogelijk is dat het leven elders ook is ontstaan. We weten namelijk uit ervaring dat het mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de volgende link al eerder geplaatst, maar ik vind het wel goed uitbeelden hoe onvoorstelbaar groot het universum is. "Absoluut uitgesloten" is een heftige stelling, maar met "Absoluut onwaarschijnlijk" ga ik zeker mee.