Zin er nog hippies en hippie-communes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag :)

Antwoorden (3)

Ja, hoor, er zijn nog hippies - ze zijn natuurlijk intussen van middelbare leeftijd, maar zijn echt blijven hangen in de sixty's - zelfde soort kleren, haardracht, baarden, en zingen hun protestsongs met hun oude gitaren.
Je kunt ze in het wild aantreffen op de Balearen, en, verder weg, in Californië, en waarschijnlijk zijn er in India ook nog een groot aantal te vinden, die mediterend en yogaënd hun dagen in vrede doorbrengen.

Communes zijn er ongetwijfeld ook nu nog, al weet ik niet, of de commune-bewoners zichzelf als hippies zien, of meer als Earth Children.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Dorritos;

En of er nog hippies en communes zijn. Een van de grootse hippieleefgemeenschappen is wel de vrijstaat Christiana in Kopenhagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hippies hebben veel veranderd in de (Nederlandse) samenleving: het gedoogbeleid van softdrugs, de vrouwenemancipatie (die volgens feministen nog lang niet voltooid is, overigens), de legalisering van abortus etc.

De idealen van de hippies zijn nog te vinden binnen veel New-Age achtige leringen, sekten, en richtingen. In vele communes, en zelfvoorzienende leefvormen zijn nog veel idealen van de flower power te vinden, hoewel veel van deze woongemeenschappen (gesticht in de 60's en 70's) geen succes bleken te zijn, op enkele uitzonderingen na. Ook de drijfveren van millieuorganisaties als Greenpeace vinden hun oorsprong bij de hippiecultuur. In de Nederlandse politiek is veel gedachtengoed van de hippiecultuur te vinden bij, vooral de kleine, linkse partijen, zoals GroenLinks en de Socialistische Partij (SP). In mindere mate ook bij D'66 en de PvdA.