Hoe pak je een buurman aan die huurders van onze gebouwen initimideert en irriteert?

Als bestuur verhuren wij onze scoutinggebouwtjes in de zomer aan groepen (scholen, andere scouts, etc). Een buurman klaagt over geluidhinder bij ons. Maar ook staat hij soms hard die leiding aan te spreken, soms met zijn hond erbij, soms in bijzijn van de kinderen van die groepen. Dit ondanks de afspraak dat hij zich bij hard geluid tot ons als verhuurder dient te wenden opdat wij de huurders kunnen bellen.Wij zijn er van overtuigd dat hij het doel heeft dat huurders niet weer bij ons huren volgend jaar.

8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
Ik denk aangifte doen bij de politie.
Als die met de buurman gaat praten is er kans dat hij gaat inbinden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Overal waar meer kinderen bij elkaar komen, hoor je geluiden, iets anders zou ook niet normaal zijn. Dat hij daar niet tegen kan, is zijn probleem, niet dat van jullie. Kinderen hebben het recht te spelen, te lachen, naar elkaar te roepen en zelfs ruzie te maken. Scholen en verenigingen waarvan kinderen hun doelgroep is, zullen dit begrijpen en zich niet af laten schrikken door een lastige buurman.
Als hij weer komt zeuren, stuur hem dan naar de gemeente met zijn klachten, dan hebben ze daar ook iets te lachen tijdens de koffiepauze.
De scouting moet toestemming hebben van de gemeente om zich daar te vestigen, jullie doen dus niets verkeerd als het een keer lawaaiig is.

Antwoorden (1)

Aangifte doen van intimidatie bij de wijkagent of buurtregisseur. In geval van afwezigheid van wijkagent of buurtregisseur, aankloppen bij de gemeente, afdeling huurzaken. Of naar een advocaat, gespecialiseerd in huurzaken, gaan.