Mag je als agent wapen mee naar huis nemen?

ik zag een artikel http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=4020 normaal gesproken mag een 'normale' agent zijn wapen toch niet mee naar huis nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Een agent met wapenvergunning mag zijn wapen mee nemen naar huis. mits hij een wapen kluis heeft en zich strikt houd aan de opberg regels. dus munitie en wappen apart van elkaar opgeborgen, en niemand dan alleen hij/zij mag de kluis open kunnen maken. Veel voordeel heeft een agent er niet aan wat het blijft een dienstwapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

Het antwoord staat in je link:

"Politieagenten in sommige functies is het toegestaan hun dienstwapen mee naar huis te nemen. Zij dienen hun wapen bij thuiskomst in een speciale, door het korps verstrekte, wapenkluis op te bergen."

Normaal gesproken is het dus niet de bedoeling, maar een hoofdagent kan bijvoorbeeld met spoed opgeroepen worden en dan is het niet handig als ie eerst langs het bureau moet om zijn wapen en zo op te halen.