Heeft het dollar-biljet kenmerken voor blinden?

Aan de volgende kenmerken kunnen blinden de waarde van de eurobankbiljetten herkennen:

De 7 bankbiljetten hebben verschillende formaten. Hoe hoger de waarde, hoe groter het biljet.
De bankbiljetten zijn uitgevoerd in reliëfdruk. De grote cijfers (de waarde van een bankbiljet op de voorzijde) zijn bijvoorbeeld in reliëfdruk uitgevoerd en door aanraking te herkennen. De biljetten van € 200 en € 500 zijn ook voorzien van voelbare tekens om deze biljetten nog beter te herkennen.

Maar hoe doen ze dat in Amerika? Naar mijn weten zijn alle dollar-biljetten even groot en hebben ze geen verdere kenmerken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

De federale rechtbank heeft de Amerikaanse staat opdracht gegeven om de biljetten herkenbaar te maken voor blinden, inmiddels is er in 2010 een wedstrijd geweest om nieuwe biljetten te ontwerpen, het winnende ontwerp heeft verschillende maten, maar de biljetten zijn nog niet uitgegeven en gemaakt, omdat het de Amerikaanse overheid onmogelijk lijkt alle biljetten te vervangen, omdat die over de hele wereld verspreidt zijn.
www.volkskrant.nl/.../Rechter-VS-moeten-dollarbiljetten-aanpassen-v...