Er bestaat een z.g. 'Tewerkstellingsvergunning' en een 'Werkvergunning...

Werkvergunningen zijn een middel om tot een duidelijk overleg en bindende afspraken te komen tussen alle betrokkenen. Zeker bij gecompliceerde processen, gevaarlijke stoffen en bij werkzaamheden met contractors aan de installaties. Het doel van deze werkvergunningen procedure is het vastleggen van voorwaarden waaronder gewerkt kan en mag worden en waarbij een ongestoorde procesgang, de zorg voor personen, installaties en het milieu veilig wordt gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een werkvergunning geeft mensen het recht om te werken. In Nederland heb je er een voor Nederland nodig. Zonder deze vergunning heb je geen rechten om te werken. Het is een vorm van arbeidsmarkt bescherming.

Het doel hierbij is te voorkomen dat ons land wordt overspoelt met mensen zie zomaar overal gaan werken. Met de werkvergunning kan je mensen wel toestemming geven in ons land te komen wonen (bv voor studie) zonder dat ze hier kunnen werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt recht op werk, op sociale zekerheden.
Ter voorkoming van illegale arbeid.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een werkvergunning is voor mensen die nog niet de Nederlandse nationaliteit hebben die hiet tijdelijk willen werken . en voor mensen die nog alleen maar een verblijfsvergunning hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van deze werkvergunningen procedure is het vastleggen van voorwaarden waaronder gewerkt kan en mag worden en waarbij een ongestoorde procesgang, de zorg voor personen, installaties en het milieu veilig wordt gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle betrokken bij het werk moeten overleggen over een veilige uitvoering