Ik vroeg me af wat er gemiddeld word gegeven aan geld als kado voor een huwlijk?

Zijn er verschillen in dit tussen Nederland & België?

Toegevoegd na 8 minuten:
Bedoel natuurlijk huwElijk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Daar is geen sluitend antwoord op te geven.
Je zusje geef je iets van meer waarde dan een verre nicht of de buurvrouw toch?
Hoeveel betekent die persoon voor jou, hoe dichtbij staat die persoon voor jou. Kijk daar eerst naar.

Verder heeft het ook nog te maken met jouw eigen financiele situatie. Als je het niet breed hebt moet je het ook niet breed laten hangen, zelfs niet voor een trouwerij.
Je kunt ook iets orgineels en liefs bedenken dat niet veel geld kost! (bv een fles wijn met een orgineel etiket dat je hebt laten maken).

Kortom: Overweeg zelf wie wat waard is, en kijk vervolgens in je eigen portemonnee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het ligt er voor mij aan wat mijn relatie is met het bruidspaar. Zo geef ik de een 15 euro en de ander 25. En toen mijn broer trouwde was het kado ongeveer 75 euro. Ik heb geen idee wat er in België wordt gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk niet dat er verschil is tussen Nederland en Belgie. Als je alleen wordt uitgenodigd voor een receptie vind ik 25 euro per persoon normaal. Wordt je uitgenodigd voor de hele bruiloft, vind ik tussen de 75 en 100 euro per persoon normaal. Het lijkt voor sommigen misschien wel veel, maar als ik daar een hele dag op de bruiloft ben en ik krijg te eten en te drinken, dat blijft er weinig voor het bruidspaar over als ik 50 euro geef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent gast ; ze geven geen bruiloft om er geld mee te verdienen, hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch vind ik dat je dat niet kan maken. Een bruidspaar moet er ook iets aan overhouden. Als ik me het niet kan permiteren om een dergelijk bedrag neer te leggen, dan ga ik gewoon niet naar de bruiloft en stuur een envelopje met 25 euro.
Maar dit is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij heb je gelijk. Je moet het net zien als uit eten gaan. Je betaald zelf en dan geef je wat kado.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk moeten ze er iets aan overhouden. Als je alleen naar de receptie gaat geef je toch ook een cadeau(tje)? Dus zeker als je de hele dag meegaat en uitgebreid te eten krijgt vind ik 100 euro niks te veel.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het hier (antw. Italklaas) niet mee eens. Je wordt uitgenodigd als gast, en hoeft dan niet om te rekenen wat je het bruidspaar kost.
Dit zou namelijk inhouden dat de wat minder bedeelden onder ons (die zich dergelijke bedragen niet kunnen permitteren) nooit naar een bruiloft kunnen, maar volgens jou dus wat geld in een envelop op moeten sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar je bent niet verplicht om geld te geven. Dat is alleen wel de vraag hier, "geld als kado".
Natuurlijk kun je ook een origineel, minder duur, cadeau geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Gootje08:
Je hebt niet goed gelezen. Ik heb diverse malen geschreven dat het om mijn mening gaat en wat volgens mij normaal is. Een ieder ander is vrij om te denken, doen en geven wat hij wil.
Ik zou me zelf niet op mijn plek voelen als ik een hele dag aanwezig zou zijn, zou eten en drinken en dan 25 euro kado geef. Dat is dan gelijk geen kado meer en daar heeft het bruidspaar niets aan.
Ligt ook aan het soort feest welke gegeven wordt, is het alleen een receptie, of de hele dag inclusief diner. Als het een "avondfeest" is vind ik € 20,00 per persoon een mooi bedrag, maar dat ligt natuurlijk ook aan je budget.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef meestal 50 euro..in een mooi glas.
En dit is serieus, elke keer dat ze sex hebben moeten ze er een euro bijdoen..
Elke keer dat ze ruzie maken een euro uithalen.
Als het glas leeg raakt , ( dat is een slecht teken )moeten ze zorgen dat er goed gepraat word, en elkaar weer lief gaan vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ontzettend origineel!!! Hoeveel echtparen hebben jouw glas nog staan, en weet je dan hoeveel er nog in zit? ;-)
Minimaal 20 en Maximaal 5.000 euro. Een beetje afhankelijk uit welk milieu je komt en in welk milieu de bruiloft plaats vind...

Maar bedragen tot 50 euro zijn vrij normaal...

Dit geld eveneens voor verjaardagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan wat je kan missen. ik zou wel willen maar KAN niet eens 25 euro geven. maar iets kleins uit een goed hart komt net zo goed over denk ik.