is deze uitspraak discriminerend?

"Niemand is een minder grote racist dan Donald Trump"

(donald trump over zichzelf)

hiermee zegt hij dat oa martin luther king een grotere racist is dan hij.

zie context

http://www.nu.nl/achterklap/2506020/donald-trump-boos-david-letterman.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Niemand minder groot' staat niet gelijk aan 'iedereen groter'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dus MLK is een even grote racist (@ best), klinkt niet veel beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, maar aangezien we het hebben over racisten, minder groot dan welke geen kunnen zijn, betekent dat exact hetzelfde als 'net zo min, om precies te zijn het minst racistisch'.

Het beste antwoord

Hij zegt dat IEDEREEN een grotere racist is dan...

Vraag me af waarom hij in de derde persoonsvorm spreekt?
Alsof hij het zelf niet uitspreekt! Dat zijn vaak gevaarlijke types.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inderdaad, ben ik met je eens!

Andere antwoorden (4)

Ha, die Menno;

Nee, dat zegt hij niet, en zeker niet expliciet. Hij zegt dat er hooguit mensen zullen zijn die even weinig racistisch zijn (geweest) als hij van zichzelf beweert. Beetje krampachtige manier om jezelf te verdedigen. Klinkt daardoor eerder verdacht dan verhelderend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Die uitspraak is niet discriminerend. Dat zou hij pas zijn als hij groepen gaat onderscheiden op ras, uiterlijk, geloof oid.

Puur het feit dat hij zegt dat hij het minst racistisch van alle mensen is, dat kan hij gewoon vinden, maar is niet racistisch
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, niet discriminerend, maar klinkt wel alsof hij zijn eigen ego erg hoog moet houden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uhm ik weet niet hoe hij het bedoeld, maar ik denk dat hij tegen hem is zonder naar zn uiterlijk te kijken