Kun je passen om overspannen te worden?

Een collega zei in de pauze nadat hij voor de zoveelste keer het naarste werk van de baan kreeg,ik pas ervoor om overspannen te raken : Dan hebben ze hun zin

Kan dat of is het zo:Voor je het weet zit je er in

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

je kunt van alles te overgespannen geraken
van werk
te weinig slapen
van iets dat niet lukt en je maakt je druk
je kindjes die je wakker houden
iets tegen je zin doen
het gevoel hebben dat je op de laatste laden ligt
en van stress
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Meestal is het zo dat overspannen de betere kaarten heeft.
Dan kun je passen wat je wilt,maar als je geest met je op de loop gaat,is er weinig aan te houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan overspannen raken wel voorkomen, als je denkt dat je door het doen, van in het geval van jouw collega, vervelend werk overspannen wordt, kan je dit laten.
Je kan ook vervelend werk leuk maken voor jezelf, je erover heen zetten, je schouders ophalen en denken het moet toch gebeuren een gesprek met je vaas aangaan enz. Dus ja je kan ervoor 'passen' om overspannen te worden, in dít geval.
Soms bestaat de mogelijkheid niet dat je zelf wat aan de omstandigheden kan veranderen en dan gaat het niet meer op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met je vaas begin te praten, ben je al erg overspannen hoor :-)), of bedoelde je baas haha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahah laten we toch maar de 'baas' doen, alhoewel je van een vaas, net zo veel voor elkaar krijgt waarschijnlijk :)
Gedeeltelijk kan dat wel. Je hebt wel wat keuze hoeveel je je iets aantrekt. Bijvoorbeeld of je het nare werk alleen op het moment vervelend vindt om te doen, of dat je naar huis gaat en erover blijft zitten stomen, je energie besteedt aan boos zijn en tegen andere mensen vertellen hoe oneerlijk het wel niet is etc. Maar helemaal heb je het niet in de hand, tenminste niet zonder weg te gaan bij de baan die teveel spanning geeft.

Ik zou het eerder andersom zien: het is prima mogelijk om jezelf overspannen te máken, door je heel erg druk te maken over wat je overkomt. En daar past die collega blijkbaar voor.

Dat zegt hij tenminste, persoonlijk vind ik de toevoeging 'dan hebben ze hun zin' klinken alsof die collega zich juist wél heel erg druk maakt. Het idee dat 'ze' je overspannen willen krijgen en dat je 'ze' dat plezier niet gunt, klinkt nou niet als een toonbeeld van ontspanning. Eerder als iemand die het zichzelf nog veel moeilijker maakt dan nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan niet,t sluipt erin en pats boem je bent het! Alles is je teveel,slaapt veel en bent t liefst alleen. Je hebt te lang op je tenen gelopen of ja geknikt terwijl t nee was. Je kunt t wel zeggen maar t sluipt er écht in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pluske plus 1 ik hoop dat je niet uit eigen ervaring spreekt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar nu je dit weet, stelt dat je niet in staat om niét te lang op je tenen te lopen, en niét ja te knikken als het nee is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Suus wat doe je binnen ? Enjoy the weather:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, loonslaaf hè?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom op joh its a beautiful day:))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk, en ik heb er erg van genoten, achter mijn bureau met uitzich op de blauwe lucht door het open raam. Maar dus niet buiten. Wat deed jij dan binnen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En natuurlijk de million dollar question: heb je ook een antwoord op mijn vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb n mobiel en heb lekker buiten gewerkt! Tja je hebt werkpaarden en luxepaarden hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt alsof jij ervoor past om overspannen te worden! ;-p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan werkelijk iedereen overkomen,jou,mij,de buren. Prins Claus was het,iedereen dus!
Als die collega zichzelf heel goed kent, en al aan ziet komen dat extra druk gaat betekenen dat hij overspannen wordt, en dus de druk van zich af gaat glijden, kan het misschien.
Ik verwacht eerder dat hij dan aan zou geven dat hij het niet meer pikt dat hij telkens de rotklusjes moet opknappen en dáár dus voor past.
Naar buiten toe een beetje stoicijns lopen doen beschermt volgens mij niemand tegen overwerkt raken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk. Je kunt bij je werk aangeven dat je niet wilt. Als ze dan aanhouden zul je ander werk moeten gaan zoeken.
Maar de keuze is altijd aan jouw. Je werk wel om geld te verdienen, maar je bent niet de eigendom van de werkgever. Het is geen slaven werk die gedwongen wordt. Maar altijd een wederzijdse afspraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet altijd op je eigen gezondheid letten. Bij werk en bij de dokter. Op je werk moet je je miet gek laten maken. Natuurlijk zul je je neus stoten, maar dat is een deel van de game, die/dat (?) 'werken en inkomen' heet.