Hoe verslavend is internet en wat kunnen de gevolgen zijn?

Toegevoegd na 6 minuten:
Worden we er asocialer van?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (9)

Ik denk niet zo zeer internet, maar de computer zelf. De gevolgen zijn RSI, of tegenwoordig genoemd KANS (Klachten Arm, Nek, Schouder) die overbelast zijn door een repeterende beweging en dus lastig zal herstellen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik vind niet dat je er asocialer van word, zeker niet met de sociale netwerken die je op internet in kortere tijd makkelijker onderhoud. Ik heb zelf Twitter en heb met een kleine 600 mensen contact die ik regelmatig in real life zie en afspreek. Internet heeft ervoor gezorgt dat ik deze mensen mocht ontmoeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet idd wat verslavend. Maar na enige tijd neemt het wel toe..
En het inderdaad ook wat asociaal.!
(zich gedragen zonder rekening te houden met anderen.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behoorlijk. Gaat ten koste van het lezen van een mooi boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat steeds later naar bed...

Op Internet kun je ook heel sociaal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer verslavend, en als je het fijn vindt kan het zelfs zijn dat je vrienden niet meer ziet, maar alleen nog via internet 'spreekt'. Het kan nadelig zijn als andere dingen opzij geschoven worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is knap verslavend, maar asocialer word je er niet van.
beter interactief bezig zijn op de pc, dan hele avonden voor de buis hangen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op internet kun je zelf kiezen wat je wilt bekijken en de tv is 3x niks....
Rieneke1
14 jaar geleden
idd muts, plus je bent in contact met andere mensen als je op gv of op een forum zit.
gezellig toch? :)
De computer is verslavend... maar ik merk er geen gevolgen van bij mij gaat ie voor school aan en uit school weer aan tot ik ga slapen ( natuurlijk niet altijd maar wel 'vaak' :P en dat is met een jaartje ook wel afgelopen maar goed.. )
bij een oude monitor hou ik het gewoon niet vol.. maar met m'n laptop wel :) internet is soms best leerzaam.. al moet je ook zeker niet alles gaan geloven wat je leest, of wat je ziet! als je zeer naïef bent denk ik dat het minder goed is om erg lang achter de pc te zitten maar goed, het blijft natuurlijk ieder z'n eigen keuze....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Hoe verslavend is internet?"

Internet kan,
naar mijn mening, en ervaring,
zeeeeeeeeeer verslavend zijn.

"Wat kunnen de gevolgen zijn?"

Men kan er een ‘muis-arm’ van krijgen,
men kan er ‘egoïstischer’ door worden,
en meer dan dat.

Dus als je vraagt:
"Worden we er asocialer van?"

Naar mijn mening, en ervaring,
kan men er zeer asocialer van worden, ja.

Als men zou vragen:
"Is dat allemaal goed of slecht?"
dan kan ik dát slechts
per persoon, en situatie, beoordelen…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ging gisteren om 3uur slapen en was in de ochtend een zombie op werk...dus.... :P