Vrede op aarde, is dit niet erg onrealistische om in te blijven geloven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ieder mens wil het beste voor zichzelf of nog meer voor zijn of haar kinderen, maar daarnaast hebben mensen ook een gevoel voor rechtvaardigheid en medelijden. Ontwikkeling van sociale gevoelens gaat langzaam en er is pas plaats voor als men iets te missen heeft, maar toch gaat het voort, het lijkt alleen erg lanzaam te gaan omdat wij dingen bekijken over een kort perspectief, n.l. zolang als wij leven. Toch zijn er in de loop der eeuwen kleine verschuivingen; geen enkel land durft slavernij nog legaal te noemen etc. In een leven lijken de veranderingen soms klein maar ze zijn er wel en dat is waar het om gaat.

Verbeter de wereld en maak vrede in jezelf... De rest kan op den duur niet achterblijven... Is niet onrealistisch... Be realistic, plan for a miracle...

Ja. Helemaal als je denkt dat thuis te kunnen bereiken met een koelkast vol met eten.

Nee hoor, waarom zou het n ou onrealistisch zijn op te blijven geloven dat er vrede op aarde is. Okeej er zijn ook sommige plaatsen waar geen vrede daar is. Maar dat hangt weer van de religie af. Overal heb je wat...

Ja wel als wij mensen dat moeten realiseren, wij zijn van nature nogal veel op ons zelf gericht. En we zijn in staat om veel kwaad en ellende te veroorzaken, bv oorlogen en jaloezie leidden niet vaak tot iets goeds.

Pas als we onze ego"s onder controle hebben, en liefde gaan beoefenen, en geen voeding meer aan haat gaan geven, kan het realistisch worden. Laat dat het goede voornemen zijn in 2010.

Misschien wel. Maar hoop doet leven. Wanneer je de hoop laat varen laat je alles varen.

Zolang deze regeringen en alle verschillende religies er zijn zal het niet gebeuren. Als je verder kijkt, is het niet onrealistsch om er in te geloven, maar dan moet je God´s belofte kennen en weten dat hij het waar gaat maken. Dan is het realistisch om erin te geloven. (oh.oh...weer discussies?)

Je geloof verloren, alles verloren.! Ben het met je eens dat de vrede op aarde vaak ver te zoeken is. Maar als wij er niet meer in geloven wat moeten die de slachtoffers in de oorlog landen dan!

Ja, het is onrealistisch. Zolang de geschiedenis staat beschreven zijn er al oorlogen. 'Vrede op aarde', ik hoop hier wel op, maar geloven, nee dat lukt (mij) niet meer.

Vrede hebben met God staat voorop, vrede beteken niet alleen zonder oorlogen maar ook welzijn, heelheid, gezondheid, geluk en gaafheid.

Ja,dat is idd zeer onrealistisch. Zolang de mensheid bestaat is er,als we de bijbel mogen geloven altijd wel oorlog of ander gekrakeel geweest. Ook in onze tijd is het evenmin vrede op aarde en ik ben bang,dat het wel altijd zo zal blijven. Helaas.

Ik geloof er in omdat ik geloof dat Jezus terugkomt op deze aarde en dat Hij dan de vrede zal brengen. Al vanaf het begin van deze wereld zijn er oorlogen en het zal altijd blijven. Dat wil niet zeggen dat ik mij daarbij neerleg, want ik geloof dat ik zelf in mijn omgeving vrede mag brengen.

mogelijk onrealistisch maar altijd de moeite waard. blijven proberen. niets te verliezen.

Vrede zal er nooit zijn, dus volkomen onrealistisch. Naar maar waar.

Hoop doet leven... Ik ben bang dat de mens een gemeenschappelijke vijand nodig heeft om de handen in elkaar te kunnen slaan en de onderlinge verschillen te kunnen vergeten. Dus 'vrede op aarde' zie ik alleen gebeuren als ons als 'aarde' iets catastrofaals boven het hoofd hangt wat ons voortbestaan als mensheid als geheel in gevaar brengt. Groene ventjes met laserkanonnen, een heel akelig virus, defintieve onomkeerbare opwarming van de aarde, zoiets. Helaas. Toegevoegd na 48 seconden: Be carefull what you wish for, for you just might get it all...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100