Nee. Alleen Afghanistan had in de tijd dat het land werd geregeerd door de Taliban geen volkslied, omdat toen alle muziek verboden was. Maar ze hebben daarna weer hun voormalige volkslied in gebruik genomen. En Duitsland gebruikte tussen 1945 en 1949 geen volkslied, omdat het land toen geen regering had.
Amadea
11 jaar geleden
nee dat kan niet
elk land moet heelaas een volkslied hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van wie moet dat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van de vereniging van volksliederen, ook wel de vvv ;)
Hangt er van af hoe je het bekijkt. Spanje, Bosnië Herzegovina, San Marino en Kosovo hebben enkel een melodie zonder tekst als volkslied, zonder tekst. Dit voldoet dus niet aan de vereisten om als lied beschouwd te worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal correct !!
Cryofiel
11 jaar geleden
Ook het Europese volkslied is muziek zonder tekst.
rose
11 jaar geleden
Terwijl Europa toch geen land (of volk) is...