Waarom zet McDonalds alle speeltjes die bij een Happy Meal worden verstrekt in een vitrine, terwijl men slecht een speeltje in voorraad heeft?

Als ik met mijn zoontje van bij Mcdonalds ben kijkt hij altijd in de vitrine om een speeltje te kiezen dat verstrekt wordt bij het Happy Meal.

Er worden doorgaans een stuk of vijf mogelijkheden ten toon gesteld.

Hij bepaalt dan zijn voorkeur, maar in 95% van de gevallen blijkt bij de bestelling dat er maar een soort speeltje in voorraad is. Dat is nooit het speeltje dat hij graag wil hebben.

Hij is dan altijd erg teleurgesteld.

Waarom worden de speeltjes die niet in voorraad zijn, toch ten toon gesteld?

11 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In oostenrijk kan je wel kiezen. Wij waren daar en bestelde happy mails. Al onze kinderen mochten zelf kiezen wat ze voor speeltje wilde. Ze keek ons heel dom aan toen wij zoiets hadden van: huh?? Drong laat tot ons door. Zijn wij niet gewend.

Het beste antwoord

Ik heb jaren bij de McDonald's gewerkt.

Als er een nieuw thema aankomt, dan krijgen de restaurants één of meerdere displays, waar alle speeltjes in staan die bij dat thema horen, vaak mooi vormgegeven met een achtergrond e.d.
De mensen kunnen dan al zien welke speeltjes er allemaal deel uitmaken van die actie. Ze worden als het ware geprikkeld om de serie compleet te krijgen.

De speeltjes zelf worden aan de restaurants op volgorde aangeleverd.
De eerste week het eerste speeltje, de volgende periode het volgende speeltje etc.

In de tweede week is het vaak nog wel mogelijk het speeltje van de eerste week te krijgen.
In de laatste week is het vaak ook mogelijk de speeltjes van alle weken te krijgen, mits nog op voorraad.

Maar in de eerste week kan het speeltje van week 3 gewoon niet geleverd worden, omdat die niet op voorraad is en het is logisch dat de restaurants het speeltje niet uit het display willen halen, omdat dat dan niet compleet is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat je dan weet welke speeltjes er gedurende de looptijd van de actie allemaal beschikbaar komen, zodat je minstens nog een keer zo'n overheerlijk, voedzaam Happy Meal moet komen eten om jouw felbegeerde hoogwaardige speeltje te bemachtigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
haha, Happy Meal en voedzaam :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
good point, Ritsuka ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@stippel: gezond was je nog vergeten... ;-)))
Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat het per periode gaat. De ene week (of twee of drie weken...) krijg je het eerste speeltje, daarna het volgende in de serie enz. Het zal wel een marketingtrucje zijn om de klant terug te laten komen. Anders kan een gezin met meer kinderen in een of twee keer de hele serie compleet krijgen, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat noemt men nou: Reclame! Iets aantrekkelijk laten lijken tot op het moment dat je heel goed gaat kijken. Dan wordt het vaak iets minder aantrekkelijk.

Voor een deel is het natuurlijk gewoon waar: ze laten immers zien waaruit de serie van dat moment bestaat. Er staat niet bij aangegeven dat ze allemaal op dat moment op voorraad zijn. Je kunt er dus uit halen welke je nog mist en wat je nog nodig hebt om de serie compleet te maken. En dat wil McD natuurlijk graag, je moet vaak terug komen om menu's te kopen en je speeltjes compleet te krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Plus. Zoiets noemen we klantenbinding.