Wat houd bachelor in, als het om opleidingen in Amerika gaat?

Ik ben aan het kijken naar opleidingen in Amerika, en daar staat elke keer de keuze voor bachelor en master. Maar wat is dat eigenlijk? Is bachelor net zo iets als Havo, en master als Vwo? Of zijn moet je eerst een bachelor diploma halen voordat je daar kan studeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier is de Master de jaren op de universiteit, die volgen op de Bachelor.

Antwoorden (1)

Bachelor is het eerste deel van een masteropleiding ofwel een opleiding van academisch niveau. In Nederland is een bachelor opleiding ongeveer gelijk aan een hogeschool.