Hoe hadden de nu geruimde dieren gered kunnen worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

door vaccinatie?

- Betere ventilatie waardoor de Q-koorts bacterie in de stal vast had kunnen blijven zitten. Maar is niet haalbaar op korte termijn. - Verplichte vaccinatie, maar daarvoor is het nu te laat - Mensen die ziek worden niet belangrijker vinden dan duizenden zwangere geiten.

Door minder grootschalige veehouderij.

De nu geruimde dieren hadden niet hoeven sterven als we eerder een heleboel Q-koorts bacteriën hadden gedood.

Geruimde dieren kunnen niet meer gered worden, helaas maar het is zo... Dus het is totaal onmogelijk om die geruimde dieren te redden... Te laat...

De geitenhouders wilden al geruime tijd terug al vaccineren maar toen was het vaccinatie middel nog niet verkrijgbaar. en een betere voorlichting . Omdat de geiten houders een tijdje in het onzekere werden gelaten hebben ze hun geiten laten dekken. en die moeten nu ook afgemaakt worden.

Als er gewoon 2 jaar geleden was ingegrepen dan hadden er levens gered kunnen worden en waren er niet onnodig veel dieren geruimd.

Volgens mij heb ik vorig jaar(! 2008, dus..) al voor het eerst over Q-koorts gehoord.....er hebben dus een aantal mensen verkeerde en te late beslissingen genomen....Het is van de gekken, dat geiten die wél gevaccineerd waren, nu tóch geruimd moeten worden (wat háát ik dat woord!!!), en het was ook van de gekken, dat er mensen gerekreëerd hebben vlakbij boerderijen, waarvan bekend was, dat die bacterie daar zat. Ogen en oren en monden dicht, en maar hopen, dat het overgaat, of zoiets....Met als gevolg : diep-bedroevende situaties met de grijpers, opgedoekte bedrijven, menselijk leed, en het opofferen van duizenden dieren, die hoofdzakelijk voor hun melk gehouden worden. Het kunnen natuurlijk selektieve beelden geweest zijn, maar ik had de duidelijke indruk, dat de geiten heel diervriendelijk gehouden werden : grote lichte stallen, dikke lagen stro.... En het is nu eenmaal onvermijdelijk, dat je dieren, die je voor hun melk houdt, laat dekken, want anders houdt die melkproduktie op. Maar een vroeger en vooral duidelijk ingrijpen, toen het net begon, had volgens mij veel leed kunnen besparen. Wanneer zullen de economische belangen, de dollartekens, eindelijk eens uit de ogen verdwijnen, waar het het houden van dieren aangaat???

Door te accepteren dat er enkele mensen aan overlijden. Ik durf de stelling aan dat het leed van 35.000 dode geiten, dat van 6 overleden mensen (die al ziek waren) overstijgt. Misschien vind je mijn antwoord cru, maar in het verkeer accepteren we ook dat er mensen in overlijden. Ik heb nog nooit iemand gehoord dat we daarom maar niet meer moeten reizen.

door veel minder dieren in 1 ruimte te plaatsen