Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doet Engeland wel mee met bijv. Ek voetbal maar doet Engeland niet mee aan de OS 2012.

Groot Brittannië is een verzamelnaam voor engeland Wales en schotland denk ik. Maar bij voetbal doen deze landen wel apart mee maar bij de OS2012 niet. Kan iemand mij duidelijk uitleggen waarom dit is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Groot Brittannië doet wel mee hoor.

Deelnemende landen mannen (16)
Brazilië, Egypte, Gabon, Groot-Brittanië, Honduras, Japan, Marokko, Mexico, Nieuw-Zeeland, Senegal, Spanje, Uruguay, Verenigde Arabische Emiraten, Wit-Rusland, Zuid-Korea, Zwitserland.


Deelnemende landen vrouwen (12)
Brazilië, Canada, Colombia, Frankrijk, Groot-Brittanië, Japan, Kameroen, Noord-Korea, Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Zweden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat jvanuden bedoelt het EK en WK voetbal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp uit zijn vraag dat Groot Brittannie niet mee doet aan de OS 2012.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus.... Waarom doet Engeland niet mee aan de Olympische spelen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij wil je eigenlijk vragen:
Waarom mag Engeland (als niet soeverein staat) wel onder haar eigen naam meedoen aan het EK voetbal, "Friesland" mag dat toch ook niet?
Het Brits olympisch voetbalelftal is de voetbalploeg die het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland vertegenwoordigt op het mannentoernooi van de Olympische Spelen.

Op de Olympische Spelen worden de vier Home-Nations (Engeland, Noord-Ierland, Schotland en Wales) vertegenwoordigd door het Brits Olympisch Comité waardoor alleen het Brits voetbalelftal kan meedoen aan de Spelen en niet de afzonderlijke Home-Nations. Het olympisch voetbaltoernooi wordt door de FIFA georganiseerd, maar in tegenstelling tot de Home-Nations is het Britse team niet bij de FIFA aangesloten. Daardoor kan het Britse team niet meedoen aan het olympische kwalificatietoernooi en zich dus niet plaatsen voor de Olympische Spelen. Bovendien staat het IOC niet toe dat een van de Home-Nations namens Groot-Brittannië uitkomt. Een uitzondering is uiteindelijk gemaakt voor 2012 als de Spelen in eigen land plaats vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding